Érdekes - 2020. november 08., Vasárnap
#karácsony #Black Friday #vásárlás #kereskedelem #webshop #járvány #koronavírus #koronavírus-járvány #COVID-19

Többet költünk idén karácsonykor

Többet költünk idén karácsonykor

Illusztráció (A kép forrása: Cosmetics Design Europe)

Az e-kereskedelem a járvány egyik nagy nyertese, de a Black Fridayjel kezdődő karácsonyi szezonban azon is sok múlik, lesznek-e korlátozások a hagyományos boltokban.

Az idén átlagosan 52 300 forint fejenként a karácsonyi ajándékokra szánt átlagos keret, 8 százalékkal nagyobb, mint tavaly – ismertette a Világgazdasággal Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója az Árukeresővel közös kutatás eredményeit.

Figyelembe véve az ajándékozottak körének járvány miatti szűkülését,

az inflációt meghaladó mértékű növekedés várható a költésekben, és az egy főre jutó ajándékok értéke jelentősen megnő.

Mivel a laptopok, háztartási gépek, okostévék, játékkonzolok és egyéb számítástechnikai kiegészítők iránti kereslet a vírus hatására már a tavasszal tetőzött, ezúttal nagyobb szerep juthat a játékoknak, könyveknek, ruházati cikkeknek és szépségápolási termékeknek.

Ha nem lesznek a vásárlási szokásokra hatást gyakorló további szigorítások, akkor 20 százalék körüli bővüléssel számolhatnak az ünnepi időszakban az e-kereskedők, de ha a hagyományos boltokat érintő korlátozások is életbe lépnek, 30-40 százalékos is lehet a többletforgalom.

Madar Norbert szerint a pandémia e-kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az első negyedévében érezhető volt, ám a járvány hazai megjelenése és a Maradj otthon! kampány indítása után, a második negyedévre vált igazán meghatározóvá.

Így 2020 első fél évének online forgalma a GKI Digital mérései szerint 34,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit,

elérve a bruttó 355,1 milliárd forintot. Miközben a kereskedelem egésze gyakorlatilag stagnált, az online piac első negyedéve 21 százalékos, míg a második negyedéve önmagában is impozáns, 47 százalékos bővülést produkált. Ugyan a harmadik negyedév „csak” 19 százalékos bővüléssel zárt, még ezzel a gyengébb három hónappal is ez volt az elmúlt öt év leggyorsabb növekedése – miközben évek óta 15-18 százalékos dinamika volt a jellemző.

Illusztráció (A kép forrása: Facebook)

Madar Norbert kiemelte, hogy

a bővülés a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács- és lakásfelszerelési,

valamint az élelmiszereket, drogériai és háztartási termékeket magába foglaló FMCG területén volt a legerőteljesebb. A műszaki cikkek online forgalma csak a második negyedévben 84 százalékkal ugrott meg éves alapon, a harmadikban pedig további 28 százalékkal. Sokatmondó, hogy 2019-ben a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben sem nőtt ilyen mértékben.

Bizonyos kategóriák online kereslete kifejezetten a járvány miatt lendült fel (élelmiszerek, drogériai, háztartási cikkek), míg más kategóriákban a digitális oktatás, az otthoni munka növelte tavasszal a keresletet (műszaki cikkek, laptopok, számítástechnikai kiegészítők). Ahogy a vírus és a megváltozott körülmények egyre inkább az életünk részévé váltak, a szakember szerint sorra jelentek meg az újabb és újabb extra igények:

a rendszeresebb otthoni léthez kapcsolódó funkcionális bútorok, kényelmes ruházat, lakásfelújításhoz, kertrendezéshez szükséges eszközök, valamint sportszerek iránti igény.

Ezáltal a többletforgalomért a hagyományos üzletekből való átterelődés, az előrehozott költés és az előre nem tervezett, extra vásárlás együttesen felelt.

Miközben Amerikában a megváltozott vásárlási szokások, tömegesen csődbe ment boltok, valamint a jelentős földrajzi távolságok miatt minden idők legnagyobb webes fekete péntekére és azt követő online szezonjára készülnek, addig Európában a boltbezárások miatt a kormányok és versenyhatóságok árgus szemmel figyelik az e-kereskedőket, nehogy túlzásba vigyék az akciókat – hangsúlyozta Madar Norbert.

A szabályozói nyomás Magyarországon nem olyan erős, mint a francia, osztrák vagy épp a német piacon, de azt már a hazai e-kereskedelmi szereplők is megtapasztalhatták, hogy az idén a Gazdasági Versenyhivatal és a fogyasztóvédelem kiemelt figyelmet fordít rájuk, és akár milliárdos nagyságrendű bírságokat is kiszab, ha szabálytalanságot vél felfedezni a működésükben, promóciós aktivitásukban.

(Forrás: Világgazdaság)

Még érdekes lehet ...


2021. december 05., Vasárnap

Lézertévé: a karácsony új techslágere

A nappalik új királyai lehetnek a lézertévék.


2021. december 04., Szombat

Drága kiskedvenceink milliós pórázon

A globális kisállat-felszerelések piaca – az állateledel-szegmens nélkül számolva – csaknem 37 milliárd dollárosra hízik 2025-re egyes előrejelzések szerint.


2021. december 03., Péntek

Mi kerül a karácsonyi halászlébe?

Tápláló és egészséges a magyar hal.


Masszázsra, pszichológusra és csapatépítőkre vágynak az irodai dolgozók

Az emberek több mint fele már most is csak az irodában dolgozik, és igényli a támogatást mentális egészsége és jólléte megteremtéséhez.


Magyarország a csokimikulás-gyártás egyik fellegvára

Közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé.


2021. december 01., Szerda

A Pfizer vezérigazgatója szerint a tablettájuk hatásos lesz a szupervariáns ellen

A tervezés során szem előtt tartották azt a tényt, hogy a  legtöbb mutáció a vírus tüskefehérjékben van.


2021. november 30., Kedd

Kezdődik az énekesmadár-etetési szezon

A mintegy ötven potenciális etetőlátogató madárfaj megfigyelése egyedülálló élményt kínál.


2021. november 29., Hétfő

A szépségápolási és egészségügyi termékek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt.


2021. november 28., Vasárnap

Minden törődéssel többek leszünk!

Megható karácsonyi reklám készült Koltai Róberttel, a kisfilmet Magyarország mellett még nyolc másik országban sugározzák.


Mikor érdemes ágyba feküdni? A legújabb kutatásból kiderült!

Este tíz és tizenegy óra között a legideálisabb ágyba kerülni: azok lesznek legritkábban szívbetegek, akik ebben az időszakban hajtják álomra a fejüket.


2021. november 27., Szombat

Soha ennyi vadludat nem számoltak még a tatai Öreg-tavon

Pénteken reggel 63 200 vadludat számoltak össze a szakemberek a reggeli kihúzás alkalmával.


2021. november 26., Péntek

Háromkarakteres betűszó lett az év szava

Az NFT olyan technológia, amely lehetővé teszi digitális állományok (mémek, videók, bejegyzések) egyedivé tételét, adásvételét és birtoklását. 


A csatornahálózat fellélegezhet

Hidrogénezés útján alakítja át eldobható, szilárd lepénnyé a használt sütőolajat egy új találmány.


Haragos Pista is betoppant a desszertek birodalmába

Egy szaloncukros dobozon belül kétféle ízesítéssel találkozhatunk.


2021. november 24., Szerda

Megválasztották az év szaloncukrát

A gödöllői Sulyán Cukrászda „Egy falat Mennyország” sütemény szaloncukor-verziója nyerte el Az év szaloncukra 2021 címet.

#Nagykanizsa

Hajrá, Kanizsa! Hajrá, Kanizsa Aréna!

Hajrá, Kanizsa! Hajrá, Kanizsa Aréna!

2021. december 04. - Kanizsa

Magyarországnak előre kell mennie

Magyarországnak előre kell mennie

2021. december 04. - Kanizsa

Átvették nyereményeiket az ifjú alkotók

Átvették nyereményeiket az ifjú alkotók

2021. december 04. - Kék hírek

Felállították a város karácsonyfáját

Felállították a város karácsonyfáját

2021. november 28. - Kanizsa

December 4-én nyit a Kanizsa Aréna

December 4-én nyit a Kanizsa Aréna

2021. november 27. - Kanizsa

Kanizsai adventi forgatag

Kanizsai adventi forgatag

2021. november 26. - Kanizsa

Két órán belül két ittas vezető

Két órán belül két ittas vezető

2021. november 24. - Kék hírek

Hétfő délig 51 ezer vakcinát adtak be

Hétfő délig 51 ezer vakcinát adtak be

2021. november 23. - Hazai

+