Illusztráció (A kép forrása: Pexels)
Jelenleg az 55 év felettiek jelentik az e-kereskedelem legdinamikusabban növekvő vásárlói bázisát. Mivel ez a korcsoport a korábbiakban kevésbé aktívnak számított, ráadásul a koronavírus-járvány nagyobb óvatosságra késztette őket, így nagyobb számban fordultak a kényelmesebb és biztonságosabb online vásárlás felé.
Ennek ellenére az 55 felettiek szerepe még mindig alulreprezentált a magyar e-kereskedelemben; a GKI Digital kutatása alapján az 55-64 évesek az aktív online vásárló lakosság 14,13%-át teszik ki, míg a 65-74 évesek aránya csak 10,02%. Noha első ránézésre ezek az arányok nem tűnnek kirívóan alacsonynak, nem feledkezhetünk arról, hogy ez a korcsoport ennél lényegesen nagyobb társadalmi réteget képvisel Magyarországon.
A tendencia természetesen nem csupán Magyarországra vonatkozik, hasonló cipőben jár az egész nyugati világ. Szinte minden európai és észak-amerikai piacon jelentősen nő az 55 feletti aktív vásárlók száma; egyre többen jönnek rá, hogy online vásárolni nem is olyan nehéz, mint az első hallásra tűnik, az előnyei pedig mindenki számára ismertek.
A fejlett e-kereskedelemmel rendelkező országokban a piaci szereplők ma már tudatosan építenek az 55 feletti korosztály igényeinek kielégítésére. Számos példát találhatunk arra, hogy piacvezető szereplők edukálni igyekeznek az online világban kevésbé jártas idősebb felhasználókat; megtanítják őket, hogyan adják le az első rendelésüket, tájékoztatják őket a fizetési lehetőségekről, panaszkezelésről és a vásárlói jogaikról.
A megkérdezett marketingszakértő szerint könnyedén elképzelhető, hogy a szóban forgó korosztály az edukációnak köszönhetően lojális vásárlói réteggé válik, éppen ezért fontos kérdés, melyik piaci szereplő ismeri fel elsőként, hogy az 55 feletti vásárlók kiemelt figyelmet érdemelnek. Magyarországon ez még nem történt meg; noha minden piaci szereplő ácsingózik a korosztály által képviselt vásárlóerőre, az igényeik kiszolgálása érdekében még egyetlen kereskedő sem tett komolyabb erőfeszítéseket.
Tény, hogy az leírt tendencia szükségszerűségből következett, ez azonban nem jelenti, hogy a pandémia lecsengése után minden visszatér a régi kerékvágásba. Gyakorlatilag minden elemző és e-kereskedelmi szakértő egyetért abban, hogy az online piac jelentős változáson megy keresztül, aminek komoly hatása lesz a következő évek tendenciáira is.
Ugyanakkor érdemes cáfolni azokat a felvetéseket, miszerint a 55 pluszos korosztály vásárlásait kiugróan magas arányban az FMCG termékek, illetve az élelmiszerek képeznék. Az Extreme Digital által közölt adatok egybecsengenek a GKI Digital kutatásával; a 55 év feletti korosztály már az e-kereskedelmi forgalom negyedéért felel!
(Forrás: Store Insider/DigitalHungary)
A Lyridák meteorraj hullócsillagok bármely égtáj felé megjelenhetnek, viszont látszólag a Lant csillagkép felől érkeznek majd.
A Magyar Madártani Egyesület egy szemléletes plakáttal mutatja meg, hogy mit kell tenni, ha valaki elhagyott, gyámoltalan fiókát talál.
Ezzel szeretnének hozzájárulni ahhoz, hogy kissé kipihenhessék a járványügyi helyzet által okozott pluszterhelést.
A madárdal segíti a koncentrációt, javítja a hangulatot, és csökkenti a stresszt.
Hiába biztosított korunkban a folyamatos vitaminbevitel, az első tavaszi ehető vadnövények különleges ébredő erőt tartogatnak a modern ember szervezete számára is.
Idén nyáron sem lesz a szokásosnál kevesebb kullancs, ráadásul a szakember óva int mindenkit attól, hogy a boltokban kapható sprayk vagy riasztó karperecek hatásának teljes bizalmat szavazzunk.
Ha a Covid közbeszól, a pénz visszajár.
Többtucatnyi elektronikai gyártó repült rá a maszkok fejlesztésére, tömeggyártására. Van ventilátoros, átlátszó, világító, HEPA-szűrős, mikrofon/hangszórós, sőt ultramodern sci-fi-tojásfejes dizájnú változat is. A néha 50–90 ezer forintos darabok is igen
A varázslatos könyvespolc közösségi összefogásnak köszönhetően valósult meg.
A közösségi médiában rövid videóban jelentkezett az a mentőápoló, akit vasárnap egy ismeretlen „feljelentett”, amikor ebédet vásároltak szolgálati időben egy óbudai büfénél.
Az ételek legfontosabb élvezeti értékét ízük és illatuk adja, ezek hiányában a táplálkozás csupán az életben maradáshoz szükséges napi rutinná válik.
Ő lehet az első magyar, akinek sikerül pótlólagos oxigén és magashegyi teherhordók segítsége nélkül megmásznia a világ legmagasabb, 8848 méter magas hegyét.
Hatalmas felháborodást okozott, hogy feljelentettek két mentőst, amiért megálltak ebédet vásárolni.
Lassan ballagunk a tavasz elé, amikor egy kiránduláshoz, túrához még azok is kedvet kapnak, akik a hidegben inkább bezárkóztak.
A Magyar Posta Zrt. április 30-án, 174 év után kivezeti portfóliójából a belföldi távirat és a Posta-Világfax szolgáltatást.