Érdekes - 2021. április 21., Szerda
#influencer #véleményvezér #online vásárlás #vásárlói szokások #felmérés #statisztika #közösségi média #influenszer

Harmadunk vásárolt már influenszer ajánlására

Harmadunk vásárolt már influenszer ajánlására

Illusztráció (A kép forrása: Pexels)

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak- derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből.

A véleményvezérek nemcsak az őket érdeklő témában befolyásolják az embereket, hanem a vásárlási szokásaikban is. A Cofidis Hitel Monitor alapján többségünk szerint az influenszerek színesebb képet festenek a valóságosnál, illetve a saját véleményük helyett a szponzorokét közvetítik. A gyanakvás ellenére a követők mégis hisznek a posztoknak: annyira, hogy azok hatása még a költéseikben is lecsapódhat.

Magasak az elvárásaink a véleményvezérekkel szemben

Ma Magyarországon a Facebookon (63%) és YouTube-on (47%) követjük leginkább az influenszereket, ettől lemaradva, de még érzékelhető az Instagram, valamint a TikTok használata is. Emellett a hagyományos televíziós jelenlét még mindig jelentős, a megkérdezettek közel harmada kíséri itt figyelemmel kedvenceit. A Hitel Monitor friss felmérése szerint az influenszerekről alkotott képünket a hitelesség, személyiség, tartalom és az ismertség befolyásolja – ezek közül leginkább a hitelesség, legkevésbé pedig az ismertség számít. A többség azért követ másokat, mert jó átélni, hogy problémáival és kérdéseivel nincs egyedül és többet tud meg az őt érdeklő témákról (65%) valamint erőt meríthet a változtatáshoz (51%). Sokan pedig iránymutatást kapnak tőlük egy számukra ismeretlen területen (60%).

Azért is figyelik az életüket, hogy ötleteket, információkat gyűjtsenek (56%), hogy kikapcsolódjanak (45%) és nem elhanyagolható az sem, hogy általuk olyan dolgok kipróbálásába is beleláthatnak, amikre a követők csak vágynak (30%).A pénzügyek (27%), az egészség, életmód (23%), technológia (21%),azok a témák, amikben a véleményvezér szava kiemelten releváns, míg a kikapcsolódás, sport, divat, hobbi esetében kevésbé. Más a lista ott, ahol a válaszadóknak van kedvenc véleményvezére: gasztronómia, divat, technológia, hobbi, párkapcsolatok. Feltehetőleg ez azért van így, mert ezekben a témakörökben több az aktív véleményvezér, akinek a „személyi kultusza” is szerepet játszik az adott téma népszerűségében.

A 30 év alattiak gyakrabban kuponoznak

Az influenszerek az emberek vásárlási szokásait is befolyásolják: a kutatásban résztvevők harmada (33%) ismerte el, hogy vásárolt már véleményvezér hatására. Ennél kevesebben, negyedük (25%) vallotta, hogy használt influenszer kuponkódot. Ezek önmagukban sem alacsony számok, de még magasabbak azok körében, akik bíznak is bennük: itt kétharmaduk vásárolt már az ajánlásukra vagy a kuponjukkal. Ez a jelenség markánsan magasabb a 30 év alattiak körében, nekik már több mint felük vásárolt influeszer hatására (52%).Magas azok aránya (79%), akik attól tartanak, hogy nem valós képet mutatnak a véleményvezérek, ígyrossz hatással lehetnek a fiatalokra, gyerekekre. A válaszadók háromnegyede szerint nem magukat mutatják, hanem színesebb képet festenek a valóságosnál, illetve a saját véleményük helyett a szponzorokét közvetítik (75%). Az ellenük érzett bizalmatlanság ellenére úgy tűnik, hogy a követők feltöltődnek, inspirálódnak és tanulnak az influenszereket nézve, hallgatva. Ennek oka az lehet, hogy hisznek abban, hogy ők valódi tudással, tapasztalattal rendelkeznek (67%).

Kifejezetten szeretjük, amiket ők ajánlanak?

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak. Ez az arány egyébként egészen hasonló ahhoz, amit a reklámok esetében mértek. Érdekesség, hogy itt két csoportot figyelhetünk meg: mások bíznak a véleményvezérekben és mások a reklámokban. Ez azt mutatja, hogy az influenszerek el tudnak jutni egy, a reklámokban nem bízó közönséghez is. Itt jön képbe az a statisztika is, miszerint a véleményvezérekben megbízó közönség úgy véli, hogy az influenszerek abban is segítenek nekik, hogy ne dőljenek be a reklámoknak (70%).

Koronavírus járvány vs. influenszerek

Úgy hihetjük, hogy a korlátozások, bezárások miatti több otthonlét, több tartalomfogyasztást feltételez. De igazán komoly hatásról a járvány alatt nem beszélhetünk. A koronavírus időszaka nem hatott jelentősen a véleményvezérekre szentelt figyelemre, a többség nem tapasztalt változást (53%).

(Forrás: Store Insider)

Még érdekes lehet ...


2021. május 10., Hétfő

Az epilepsziások is kaphatnak oltást

Magyarországon mintegy 150 ezer epilepsziás beteg él, ezért sokakban felmerült, hogy részükre is adható-e vakcina.


Mit kell tenni, ha agresszív varjak támadnak ránk?

Ebben az időszakban könnyen lecsaphatnak ránk a varjak.


A 21. század leghűvösebb áprilisa volt az idei

Az idei április elég „szeszélyes”, szélsőséges volt.


2021. május 09., Vasárnap

Ikonikus vonatokat mutat be a MÁV új Youtube-sorozata

Az első rész főszereplője a magyar vasúttörténet egyik legkultikusabb vontatója.


2021. május 08., Szombat

Nem lesz kötelező bicikliúton tekerni?

Eltörölhetik a bicikliutak kötelező használatát, ugyanis a gyakorlott kerékpárosok több helyen nagyobb veszélyben érzik magukat a keskeny, rossz minőségű kerékpárutakon, mint az autóúton haladva.


Virágzik a Badacsony egyetlen orchideafaja

Magyarország 71 orchideafaja közül ez a legkisebb.


2021. május 06., Csütörtök

Már kapható a friss hazai fóliás szamóca

A magyar szamóca – amit a köznyelvben epernek hívnak – ízében, állagában nagyságrendekkel jobb a külföldről, több ezer kilométerről behozottnál, hiszen frissen kerül a fogyasztókhoz.


2021. május 05., Szerda

Javult a csomagszállítók és a webáruházak megítélése

A legrosszabb ügyintézési élményeket 2021-ben a válaszok alapján a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók nyújtották, a pénzügyi szektor stabilan tartotta második helyét.


Jöhet a magyar drón forradalom?

Létrejött a Magyarországi Drón Koalíció. 2021. május 4-én írták alá az alapító okiratot.


2021. május 04., Kedd

A demencia kockázatát is növeli a kevés alvás 50-60 éves korban

-A kutatásban 7959 brit egészségi állapotát követték 1985-től kezdve.


2021. május 03., Hétfő

Őrizd meg az egészséged!

Újabb tájékoztató anyagokat készít a Vöröskereszt és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.


2021. május 02., Vasárnap

Ritkán látott képekkel emlékezünk híres magyar édesanyákra

Az anyák napja világszerte ünnepelt nap, melyen az anyaságról emlékezünk meg.


2021. május 01., Szombat

Tippek és pontszerzési lehetőségek azoknak, akiknek a matekérettségi a mumus

Mit érdemes átnéznie annak, aki úgy érzi, a matek nem az erőssége? Hogyan lehet a legkönnyebben pontokat szerezni a vizsgán?


Ha ilyen kullancsot lát, jelezze az Ökológiai Kutatóközpontnak

Számos veszélyes kórokozót terjeszt, többek között a Krími-Kongói vérzéses láz vírusát is.


2021. április 30., Péntek

Bensőséges a magyarok kapcsolata az édesanyjukkal

Egy felmérés szerint a magyarok túlnyomó többsége minden nap, vagy majdnem minden nap beszél az anyukájával.

#Nagykanizsa

Tesztkonténer Kanizsán

Tesztkonténer Kanizsán

2020. november 20. - Kanizsa

Felismeri ezt a fiút?

Felismeri ezt a fiút?

2020. szeptember 23. - Kék hírek

Pozitív fejleményeket ígérnek

Pozitív fejleményeket ígérnek

2020. szeptember 08. - Kanizsa

Felismerik ezt a férfit?

Felismerik ezt a férfit?

2020. szeptember 02. - Kék hírek

Próbanépszámlálás kezdődik

Próbanépszámlálás kezdődik

2020. augusztus 31. - Murafölde

Megszavazták – lehet Trianon-emléktábla

Megszavazták – lehet Trianon-emléktábla

2020. augusztus 28. - Kanizsa

Vérünkben a segítség

Vérünkben a segítség

2020. július 06. - Kanizsa

Elkészülhet a zajvédő fal Palinban

Elkészülhet a zajvédő fal Palinban

2020. július 04. - Kanizsa

+