Érdekes - 2021. október 17., Vasárnap
#Black Friday #vásárlás #fogyasztói szokások

Black Friday 2021: kevesebbet költünk idén

Black Friday 2021: kevesebbet költünk idén

Illusztráció (Fotó:  Fotó: NurPhoto / Getty Images Hungary)

A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése szerint tavalyhoz képest 6 000 forinttal kevesebbet, 34 000 forintot költünk el Black Friday akciók keretében idén. A sláger termékek közül a számítógépes és szórakoztató elektronikai eszközök húzhatják a rövidebbet, míg fokozott érdeklődésre a barkács és kerti áruk számíthatnak ebben az évben.

Kedvezményesen hozzájutni egy vagy több akciós termékhez még karácsony előtt - ez a magyar vásárlók felét idén is izgalomban tartja, azonban a Black Friday akciókra fordított összeg csökkenhet: míg tavaly 40 000 forintért tervezett vásárolni az akciókra nyitott magyar fogyasztó, idén valamivel kevesebbet, 34 000 forintot szándékozik elkölteni. Ez többek között az egész éven át tartó, folyamatos online vásárlással és eszközbeszerzéssel, valamint az alacsonyabb elkölthető jövedelemmel magyarázható a kutatást végző szakértők szerint.

A reprezentatív felmérés vizsgálta a vásárlás tervezett helyét is: a többség online és offline is élne a kedvezményekkel, de a tavalyi számokkal ellentétben a csak online vásárlást tervezők aránya csökkenhet idén, méghozzá 19-ről 15 százalékra. Szakértők szerint ennek okai sokrétűek lehetnek; közrejátszhatnak a növekvő szállítási díjak, de a korábbi online rendelések során tapasztalt csalódottság is.

Csalódottság = elfordulás?

Nagyon úgy tűnik, a fogyasztók egy része nem felejt: azok a vásárlók, akikhez tavaly késve, vagy sérülten érkezett meg az online rendelt termék, idén valószínű, hogy egyáltalán nem, vagy nem online fognak vásárolni.

Márpedig belőlük nincs kevés: az előző évhez képest többen jelezték, hogy 2020-ban késve érkezett meg a Black Friday csomagjuk. Míg 2019-ben tízből két ember, addig tavaly már tízből három ember számolt be késésről. A futár távozása után sem mindig ült ki mosoly az arcokra: 2020-ban a csalódott vásárlók harmada szembesült sérült termékkel a Black Friday rendelései alkalmával - derült ki az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet Systems és a Reacty Digital friss felmérésből.

Ha lehet még fokozni, akkor a csalódottságot még tovább tetézte a már 2020-ra is jellemző árukészlet hiány: a kinézett termékeket a vásárlást tervezők fele egyszerűen nem találta a virtuális vagy a fizikai polcokon. Ez idén a globális szállítási nehézségek és a szórakoztató és számítástechnikai ipart érintő chiphiány miatt tovább fokozódhat.

“A vásárlók késésből fakadó csalódottsága sok esetben kivédhető például azzal, ha e-kereskedőként transzparensen megmutatjuk, merre jár az online rendelés. Sérült vagy hibás termék esetén pedig a könnyű visszaküldhetőség lehet a vásárlói elégedettség kulcsa. Az e-commerce szereplőknek fontos észben tartani: az online vásárlás nem a vásárlás gomb megnyomásával, hanem a sértetlen áru kézbesítésével, ill. a garancia-kezeléssel ér véget” - kommentálta az eredményeket Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.

A vitaminok ráérnek, előbb felrakom ezt a képet

Akiket viszont nem ért csalódás, vagy ennek ellenére is akció vadászatra indulnak, azok úgy néz ki, idén új hobbi felé kacsingatnak: az előző évhez képest az otthon-felújítással kapcsolatos eszközök népszerűsége nőhet a legnagyobb mértékben. A barkács és kerti eszközt forgalmazó kereskedők 17 százalékos keresletnövekedésre számíthatnak, számszerűen minden ötödik Black Friday vásárló tervez ilyen terméket vásárolni. Szintén nagyot ugorhat a háztartási- és vegyiáruk iránti kereslet, akár 14 százalékkal is nőhet a kedvezményes árú tisztítószereket választók száma. És hogy legyen mit tisztítani, sokan a Black Friday akciók keretében veszik meg a régóta vágyott új hűtőt vagy mikrót is: a háztartási kis- és nagygépek iránti kereslet akár 8 százalékkal is emelkedhet. A vásárlást fontolgatók 31 százaléka tervez valamilyen fehérárut vásárolni, így ez lehet a legnépszerűbb kategória idén.

Míg a koronavírus miatt elterjedt otthoni munkavégzés jót tett a fent említett termékkategóriáknak, addig nem igazán kedvezett a ruházati cikkek népszerűségének: bár továbbra is előkelő helyet foglal el a preferencialistán, de előző évhez képest 6 százalékos lehet az idei visszaesés. Nem beszélve a szórakoztató elektronikai eszközök iránti keresletről: az egyik legnépszerűbb kategória számottevő, akár 7 százalékos elfordulást is elkönyvelhet. Egy másik, hagyományosan népszerű szegmenst sem kímél az idei év; kevesebb vitamint, táplálékkiegészítőt vehetünk, így az egészséggel kapcsolatos termékek népszerűsége akár 5 százalékkal is csökkenhet.

Változatlanul tudatosan

Ami viszont nem változik, hogy továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek az ár-összehasonlító oldalak; a vásárlást tervezők több mint fele biztosan körbenéz ezeken az oldalakon, mielőtt kosárba helyezi a vágyott terméket. Ami az impulzusvásárlásokat illeti, a tavalyi adatokhoz hasonlóan nagyjából minden nyolcadik fogyasztó (13%) vásárol akkor is egy ordító akció láttán, ha nincs is igazán szüksége a termékre.

Az ismert, nagyobb kereskedők malmára hajthatja a vizet az a tény, hogy a válaszadók 70 százalékának fontos, hogy a Black Friday akciókat csak megbízható, ismert oldalakról vadásszák le.

(Forrás: Store Insider)

Még érdekes lehet ...


2021. december 04., Szombat

Drága kiskedvenceink milliós pórázon

A globális kisállat-felszerelések piaca – az állateledel-szegmens nélkül számolva – csaknem 37 milliárd dollárosra hízik 2025-re egyes előrejelzések szerint.


2021. december 03., Péntek

Mi kerül a karácsonyi halászlébe?

Tápláló és egészséges a magyar hal.


Masszázsra, pszichológusra és csapatépítőkre vágynak az irodai dolgozók

Az emberek több mint fele már most is csak az irodában dolgozik, és igényli a támogatást mentális egészsége és jólléte megteremtéséhez.


Magyarország a csokimikulás-gyártás egyik fellegvára

Közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé.


2021. december 01., Szerda

A Pfizer vezérigazgatója szerint a tablettájuk hatásos lesz a szupervariáns ellen

A tervezés során szem előtt tartották azt a tényt, hogy a  legtöbb mutáció a vírus tüskefehérjékben van.


2021. november 30., Kedd

Kezdődik az énekesmadár-etetési szezon

A mintegy ötven potenciális etetőlátogató madárfaj megfigyelése egyedülálló élményt kínál.


2021. november 29., Hétfő

A szépségápolási és egészségügyi termékek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt.


2021. november 28., Vasárnap

Minden törődéssel többek leszünk!

Megható karácsonyi reklám készült Koltai Róberttel, a kisfilmet Magyarország mellett még nyolc másik országban sugározzák.


Mikor érdemes ágyba feküdni? A legújabb kutatásból kiderült!

Este tíz és tizenegy óra között a legideálisabb ágyba kerülni: azok lesznek legritkábban szívbetegek, akik ebben az időszakban hajtják álomra a fejüket.


2021. november 27., Szombat

Soha ennyi vadludat nem számoltak még a tatai Öreg-tavon

Pénteken reggel 63 200 vadludat számoltak össze a szakemberek a reggeli kihúzás alkalmával.


2021. november 26., Péntek

Háromkarakteres betűszó lett az év szava

Az NFT olyan technológia, amely lehetővé teszi digitális állományok (mémek, videók, bejegyzések) egyedivé tételét, adásvételét és birtoklását. 


A csatornahálózat fellélegezhet

Hidrogénezés útján alakítja át eldobható, szilárd lepénnyé a használt sütőolajat egy új találmány.


Haragos Pista is betoppant a desszertek birodalmába

Egy szaloncukros dobozon belül kétféle ízesítéssel találkozhatunk.


2021. november 24., Szerda

Megválasztották az év szaloncukrát

A gödöllői Sulyán Cukrászda „Egy falat Mennyország” sütemény szaloncukor-verziója nyerte el Az év szaloncukra 2021 címet.


2021. november 23., Kedd

Semmit sem ér a több mint fél éve kapott oltás

Hat hónapon túl 40 százalékkal csökken a védőoltások hatékonysága.


Veszprém megyéből indult útnak az ország karácsonyfája

Az ezüstfenyő eddig egy nemesvámosi ház udvarán állt.

#Nagykanizsa

Hajrá, Kanizsa! Hajrá, Kanizsa Aréna!

Hajrá, Kanizsa! Hajrá, Kanizsa Aréna!

2021. december 04. - Kanizsa

Magyarországnak előre kell mennie

Magyarországnak előre kell mennie

2021. december 04. - Kanizsa

Átvették nyereményeiket az ifjú alkotók

Átvették nyereményeiket az ifjú alkotók

2021. december 04. - Kék hírek

Felállították a város karácsonyfáját

Felállították a város karácsonyfáját

2021. november 28. - Kanizsa

December 4-én nyit a Kanizsa Aréna

December 4-én nyit a Kanizsa Aréna

2021. november 27. - Kanizsa

Kanizsai adventi forgatag

Kanizsai adventi forgatag

2021. november 26. - Kanizsa

Két órán belül két ittas vezető

Két órán belül két ittas vezető

2021. november 24. - Kék hírek

Hétfő délig 51 ezer vakcinát adtak be

Hétfő délig 51 ezer vakcinát adtak be

2021. november 23. - Hazai

+