Legtöbbször a tej, sajt, csirkemell, vaj, tojás szavakra kerestek rá a felhasználók.
Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, úgynevezett sötét mintázatú módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben.
Vizsgálatot indított a tejpiacon a GVH. Magyarázatot keresnek a fogyasztói árak nagymértékű emelkedésére.
A kisfilmek célja, hogy fekete pénteken is tudatos döntéshozatalra ösztönözzék a vásárlókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mihamarabbi vásárlásra.
A járvánnyal összefüggésben megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytató vállalkozásoknak közel 220 millió forint bírságot kellett fizetniük itthon.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 350 millió forintos bírságot szabott ki a Bongo nevű játék üzemeltetőjére, amiért burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett a gyermekeket emelt díjas SMS-ek küldésére bírni.
Rendkívül fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, hogy mit vásárolnak.