A vasútállomás épülete Nagykanizsa egyik ikonikus értéke, mely sok mindent megélt és tanúja volt Forrás: vasutallomasok.hu
1861-ben adták át a nagykanizsai vasútállomást, amely már elkészültekor az ország egyik legforgalmasabb pályaudvarának számított. Az impozáns épületegyüttest Carl Schlimp, a Déli Vasút egyik neves tervezője álmodta meg – az ő tervei alapján épült meg a társaság három legfontosabb állomása, köztük a nagykanizsai, a pécsi és a szombathelyi is.
A nagykanizsai pályaudvar már a 19. század második felében korszerű megoldásokat kínált. A vasútvonalak találkozása miatt a város kulcsszerepet kapott a belföldi és nemzetközi vasúti forgalomban. A pályaudvaron minden kocsiosztály utasait külön váróterem fogadta, az induló és érkező utasokat pedig külön útvonalon vezették a forgalom gördülékenysége érdekében.
A leglátványosabb építmény a négy vágány fölé emelt vonatfogadó csarnok volt, amely fából készült, ám a szerkezetet díszes, kovácsolt vaselemek tették stabillá és elegánssá. Az épület a vasút korai aranykorát idézte: a gőzmozdonyok füstje, az érkező és induló szerelvények zaja a város mindennapjainak részévé vált.
A vasúti csarnok azonban nem élte meg a század közepét: 1940-ben rossz állapota miatt lebontották. A főépület megmenekült, és a következő évtizedekben több ütemben modernizálták. Az 1950-es évektől folyamatosan zajlottak a bővítések és átalakítások, amelyek révén az állomás fokozatosan elnyerte mai arculatát.

A leglátványosabb építmény a négy vágány fölé emelt vonatfogadó csarnok volt, amely fából készült Forrás: vasutallomasok.hu
A változások közé tartozott az is, hogy 1996-ra elkészült az első négy vágányt kiszolgáló magas peron, amely a kor elvárásainak megfelelő, kényelmesebb és biztonságosabb utasforgalmat tett lehetővé.
A nagykanizsai vasútállomás épülete ma helyi védettséget élvez, így a város történeti örökségének kiemelt része. Az épület belsejében állandó kiállítás mutatja be a pályaudvar és környezetének történetét: korabeli fotókon elevenedik meg a gőzmozdonyok világa, a régi kalauzok, a forgalmi iroda zsúfolt mindennapjai és a vasút fénykora.
A nagykanizsai vasútállomás több mint közlekedési csomópont – a város történetének szerves része, amely generációk életét határozta meg. Itt találkoztak a kereskedők, a katonák, az utazók és a helyiek, itt indultak útnak új lehetőségek és hazatérések.
Az 1861-ben megnyitott épület ma is a vasúti örökség egyik legszebb példája Dél-Zalában, amely a múlt ipari és építészeti nagyságát őrzi – egy olyan kor emlékét, amikor a vasút jelentette a jövőt.
Közös német-magyar hadisírgondozás keretében szépült meg a böhönyei és nagykanizsai német-magyar katonatemető.
November 12-én (szerda) 17:30-kor folytatódik a NagyON Kanizsa Polgári Est sorozata.
A miniszter szerint Ukrajna gyorsított uniós csatlakozása is a háborús logikát szolgálja, mert így a pénz, a fegyver és a katona könnyebben eljuttatható a frontra és a katonai segítségnyújtás jogi kötelezettséggé válhat.
A program során a rendőrség munkatársai beszélgettek a fiatalokkal a zaklatás különböző formáiról, annak lelki és jogi következményeiről, valamint arról, kihez fordulhatnak segítségért, ha bajba kerülnek.
A Mathias Corvinus Collegium szerint az volt a program célja, hogy a magyar pedagógusok nemzetközi tapasztalatokat gyűjtsenek, és azokat hazatérve a hazai oktatás megújításában is kamatoztathassák.
Erős üzenetekkel jelent meg a SZABADICS Zrt. a Contech 2025 konferencián.
A szervezők minden érdeklődőt szeretettel várnak, akik személyesen szeretnének tájékozódni az aktuális uniós ügyekről, Magyarország álláspontjáról és az előttünk álló kihívásokról.
Az elismerés egyértelmű visszajelzés arról, hogy az alapítvány munkája valódi értéket teremt, és jelentős szerepet játszik a honvédelmi közösség megbecsülésében és összetartásában.
A konzultációs ívek térítésmentesen visszaküldhetők postai úton, de azok számára is van megoldás, akik nem tudnak postára menni: a kitöltött ívek a nagykanizsai Fidesz-irodába (Fő út 9.) is leadhatók, ahol gondoskodnak azok továbbításáról.
November 1-től a vármegyében működő mind a hat ügyfélszolgálat (Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Keszthely, Lenti, Letenye, Zalaszentgrót) egységesen tart nyitva.
Az NSZC Cserháti Sándor Technikum és Kollégium az elismeréssel az elmúlt tanévekben nyújtott segítséget köszönte meg.
Dávid versenyműve, a Piemont királya fantázianevű fagylalt az olasz zsűrit is lenyűgözte: a mogyoró, a tonkababos szederszósz és a tejcsokoládés ropogós elemek harmóniája igazi mestermunka.
A 14C jelzésű járatok a Városkapu körút és a Tripammer utcai temető között közlekednek.
A Bátrak Ligája - Hadapród Próba 4. selejtezőjét megnyerte a kanizsai iskola csapata, s ezzel továbbjutott a döntőbe.
A konzultáció célja, hogy a magyar állampolgárok közvetlenül véleményt nyilváníthassanak a kormány előtt álló legfontosabb gazdasági és társadalmi döntésekről.
A korábbi évekhez hasonlóan Mindenszentek és Halottak Napja miatt idén is egyirányú forgalmi rendet vezetnek be a Maort-telep utcáiban.