Illusztráció (A kép forrása: Pixabay)
A brit miniszterelnök szerint azért nem akar senki kamionsofőrnek menni az országban, mert a közép- és kelet-európai munkások olcsón is elvállalták.
Boris Johnson brit miniszterelnök szerint jórészt
azért nem vonzó Nagy-Britanniában a kamionsofőr-szakma, mert a közép- és kelet-európai EU-országokból érkező sofőrök hajlandók voltak rossz munkakörülmények között és alacsony bérezésért is dolgozni.
Johnson, aki a kormányzó brit Konzervatív Párt éves kongresszusának kezdete előtt nyilatkozott a BBC televízió vasárnapi politikai magazinműsorában, úgy fogalmazott:
a brit közúti fuvarozó vállalatok évtizedekig nem fejlesztették a kamionos pihenőhelyeket, nem javították a munkakörülményeket és nem emelték a béreket.
Ehelyett jórészt a keleti EU-tagországokból érkező, nagyon keményen dolgozó munkavállalókra hagyatkoztak, akik ilyen feltételekkel is hajlandók voltak elvégezni ezt a munkát, és ez az oka annak, hogy a kamionsofőri foglalkozás ezekkel a bérekkel és ilyen munkakörülmények közepette jelenleg nem vonzó
– tette hozzá a brit kormányfő.
Nagy-Britanniában a kamionsofőrök hiánya miatt súlyos fennakadások támadtak elsősorban az üzemanyagellátásban, de érzékelhetők a logisztikai problémák a boltok élelmiszerkínálatában is.
A múlt hét közepén országszerte pánikszerű vásárlási roham kezdődött a benzinkutaknál,
miután több nagy forgalmazó bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni, mert a tartályautó-sofőrök krónikus hiánya miatt nem tudja teljes hálózatát folyamatosan ellátni üzemanyaggal. Az ország jelentős térségeiben azóta is folyamatosak a hosszú, esetenként több órás sorok a benzinkutaknál. A helyzet Londonban és Délkelet-Angliában a legrosszabb.
A brit belügyminisztérium szombati bejelentése szerint március végéig könnyített eljárással kaphatnak munkavállalási engedélyt azok az európai uniós kamionsofőrök, akik a súlyos üzemanyagellátási fennakadásokat okozó sofőrhiány enyhítésére meghirdetett program keretében érkeznek Nagy-Britanniába. A fuvarozói szakma érdekképviseleti szervezeteinek számításai szerint azonban a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, elsősorban éppen azért, mert a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából.
A brit közúti áruszállítási szövetség (Road Haulage Association) legutóbbi becslése szerint csak az új munkavállalási szabályok januári életbe lépése óta 30 ezer külföldi kamionsofőr hagyta el Nagy-Britanniát.
Boris Johnson azonban a vasárnapi BBC-műsorban
kizárta annak lehetőségét, hogy a brit kormány tömegesen engedjen be külföldi munkavállalókat a kamionsofőr-hiány enyhítésére.
A brit miniszterelnök úgy fogalmazott: a kiutat a jelenlegi helyzetből nem az kínálja, hogy meghúzzuk az ellenőrizetlen bevándorlás feliratú emeltyűt, és hatalmas számban engedünk be embereket külföldről.
Johnson kijelentette: nincs visszatérés az ellenőrzés nélküli bevándorlás által fenntartott, alacsony bérezésre és alacsony szakképesítésre épülő régi, bukott modellhez.
A brit kormányfő néhány napon belül másodszor fejtette ki ezt a véleményét.
A hét elején, amikor – szintén a BBC-nek nyilatkozva – először szólalt meg személyesen az üzemanyagellátásban kialakult súlyos fennakadások ügyében, kijelentette: nem hiszi, hogy az emberek ebben az országban ismét az ellenőrzés nélküli bevándorlással akarnának minden problémát megoldani.
Ezzel már próbálkoztunk hosszú időn át, és ennek alacsony bérezésre, alacsony szakképzettségre építő hozzáállás lett a vége
– tette hozzá.
(Forrás: vg.hu)
Az Európai Unió tagországainak vezetői megállapodtak Ukrajna és Moldova tagjelölt státuszának megadásáról.
Emilia-Romagna tartomány válsághelyzetet hirdetett a rendkívüli aszály miatt.
Nehéz biztosítani az ukrán olajtermékek logisztikáját is, ezért van belőlük hiány a belső piacon.
Rendkívüli intézkedéseket jelentett be Németország a gázfogyasztás csökkentésére.
A kormánypártnak a következő öt évben 246 helye lesz az 577 fős nemzetgyűlésben, ahol eddig 345 képviselővel rendelkezett.
Hét civil holttestét találták meg Mirocke falu közelében, sokuk „megkötött kézzel és átlőtt térdekkel” feküdt – közölte Andrij Nyebitov kijevi rendőrfőnök.
A porig rombolt kikötővárosban eddig is borzasztó körülmények között próbáltak túlélni a még ott rekedtek.
A világon is a második leghosszabb egyszavas helységnév.
Négynapos, nagyszabású rendezvénysorozattal ünneplik csütörtöktől az Egyesült Királyságban II. Erzsébet királynő platinajubileumát, vagyis trónra lépésének 70. évfordulóját.
Marine Le Pen elismeréssel szólt a Magyarországon bevezetett extraprofitadók rendszeréről.
A legnépszerűbb környék továbbra is Bologna, míg a legdrágább Lucca tartománya.
A korábbi amerikai elnök felhívta a figyelmet arra, hogy a konzervatív közösségre óriási feladat hárul, hiszen közös értékeinket össztűz alatt tartja a globalista baloldal.