(Fotó: BBC)
Egymásra mutogatnak a brit és a francia hatóságok, ki a felelős azért, hogy az elmúlt két év legforgalmasabb időszakában összeomlott a határátlépés a doveri kikötőnél.
Több napja tart a káosz Dovernél, ahol brit családok ezrei szeretnének eljutni Franciaországba, hogy a pénteken kezdődő nyári iskolai szünetben kipihenhessék magukat, ám a beszámolók szerint akár 12-14 órát is várakozniuk kell a kikötőnél. Az angolok a francia határőröket okolják, a franciák viszont azt állítják, nem ők tehetnek arról, hogy a Brexit miatt tovább tart az útlevél-ellenőrzés.
Pénteken körülbelül 8500 autó haladt át a határon, szombaton pedig 10 ezer, és a vasárnap indulók csupán abban reménykedhetnek, hogy az előrejelzések szerint 6-7 ezer autósra csökkenhet a számuk. A Sky szerint több fuvarozócég is arra panaszkodott, hogy sofőrjeik akár 18 órát is vártak a határon, a szállítmányok késése pedig több európai országban is áruhiányt okozhat – szombatról vasárnapra éjszaka azon dolgoztak a kikötőben, hogy a körülbelül 1500 félreállított teherautó elindulhasson.
A kormányfői pozícióra pályázó Liz Truss külügyminiszter szerint a problémát egyértelműen az okozza, hogy a francia hatóságok létszámhiánnyal küzdenek, és közölte, a legmagasabb szinteken hívta fel erre a figyelmet. Az angolok azt állítják, bár ők hetek óta készültek erre a hétvégére, amely várhatóan az elmúlt két év legforgalmasabb 72 órája lesz, a franciák csupán a határellenőrző fülkék felébe tudtak személyzetet biztosítani, többen ráadásul nem is értek oda munkaidejük kezdetére.
A The Guardiannek nyilatkozó francia tisztségviselők viszont azt állították,
megdöbbentette őket a britek vádja, és álhírnek nevezték, hogy a határőrök tehetnének a kialakult szituációról.
A portál megjegyzi, a Brexitet követően a doveri kikötő vezetősége 33 millió fontot kért korszerűsítésre és új ellenőrző pontok kialakítására, de eddig csupán néhány tízezer fontot kaptak, ami nem elegendő a változtatásra. Szakértők szerint hosszabb távon összeomolhat a kikötői rendszer, amely már most sem képes megbirkózni az igényekkel, ám amikor a Guardian megkérdezte a Franciaországot hibáztató közlekedési hatóságot, miért nem hagyták jóvá a 33 millió fontos igényt, nem reagált érdemben.
Clément Beaune francia közlekedési miniszter mindenesetre azt írta a Twitteren, hogy Franciaország nem felelős a Brexitért. Számítások szerint a korábbi 25-30 másodperc helyett 70-180 másodpercre nőtt az útlevél-ellenőrzés autónként, ez okozza a felfordulást. Több brit politikus viszont a Daily Mail által következetesen Brexit-ellenesnek nevezett határrendészeti igazgatót, Fernand Gontier-t vádolja azzal, hogy szándékosan nem osztott be több határőrt a hosszú hétvégére.
A franciák nem jönnek be dolgozni a munkahelyükre időben, direkt akadályozzák a határátlépést, és még bocsánatot sem kérnek azért, mert tönkreteszik a brit családok jól megérdemelt pihenését. Nem csoda, ha egyre többen azt kérdezik: a franciák így akarnak minket büntetni a Brexitért?
– nyilatkozta Natalie Elphicke. Doug Bannister, a kikötő igazgatója egy szombati sajtótájékoztatón azt mondta, Franciaország cserben hagyta a világjárvány kirobbanása óta először szabadon utazni vágyó családokat. Francia politikusok viszont arról beszéltek a BBC-nek, hogy egyrészt nem ők felelősek az útlevél-ellenőrzések hosszúságáért, másrészt azt üzenték a briteknek, a kritizálás helyett inkább bővítsék a doveri kikötőt, amely egyszerűen túl kicsi ennyi autónak és teherszállítónak.
(Forrás: VG)
Fontos, hogy az építkezések alatt a gyógytó látogathatósága folyamatosan biztosított maradjon.
Talán magyarabb, mint sokan... Annyi mocskot kaptunk a Pride hetén, hogy jó látni egy videót, amiben azt halljuk: Magyarország csodálatos és vendégszerető.
Cirka 28 órányi utazás végén dokkolhatott az űrkapszula.
Magyar idő szerint 8:31-kor útnak indul a második magyar űrhajós.
A világ tegnap este óta nem olyan, mint előtte volt – egyes vélemények szerint sokkal biztonságosabbá vált Trump elnök döntésének köszönhetően.
Politikai kampány vagy vizuális élmény?
Szeptemberben Nagykanizsán is beszámolna az űrutazásról Ferencz Orsolya.
Elvtársai is láthatták a Tisza Párt elnökének valódi énjét.
Megelőző céllal indult a katonai csapás; a konfliktus akár ki is szélesedhet, de a gazdasági hatásokat biztosan megérzi az egész világ.
Állítólag egy diák az elkövető, aki öngyilkos lett.