(A kép forrása: Pixabay)
Az elmúlt időszakban újabb információs rendszerek felhasználásával elkövetett csalás miatt indítottak nyomozást a rendőrök Zala megyében.
Egy 35 éves nagykanizsai férfi tett feljelentést 2022. június 29-én, miszerint telefonon hívta egy banki ügyintézőként bemutatkozó személy, aki szokatlan tranzakcióra figyelmeztette, ezért biztonsági okokból arra kérte, a gyanútlan személyt, hogy telepítsen egy programot a telefonjára, mellyel valójában a csalók távoli hozzáférést biztosítottak maguknak az adott eszközhöz, amely segítségével, sikerült is a csalóknak a sértett bankszámlájáról 7.500.000 forintot leemelniük.
Legyünk nagyon óvatosak, ha a bank nevében telefonál valaki!
Hívjuk fel erre a hozzátartozóink, ismerőseink figyelmét is! Minél többen ismerik a csalók módszereit, annál kevésbé tudnak új áldozatokat becserkészni a bűnözők!
Mit tegyünk, hogy ne váljunk hasonló csalások áldozatává?
-
Minden esetben kezeljék fenntartással az ismeretlen telefonhívásokat!
-
Soha ne adja ki ismeretleneknek, főként ne telefonon, interneten a bankkártyája adatait, netbankja belépési adatait! A bankok az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az ügyfél-azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!
-
Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja azt Önnek! Ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől és még arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják. Legtöbb esetben az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikációk segítségével hajtják végre a bűncselekményeket.
-
Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek.
(Forrás: police.hu)