Hangsúlyozta, hogy a Balaton déli partján a vasúti fejlesztések 2010 óta zajlanak, azóta csaknem 73 milliárd forintot fordított a kormány a vonal megújítására. Az eddigi és a további fejlesztésekre azért is nagy szükség van, mert egy év alatt csaknem 1,6 millió ember utazik ezeken a szakaszokon – hangsúlyozta. Az államtitkár kitért arra, hogy a május elsejétől bevezetett vármegye-, illetve országbérlet az elmúlt 12 év legjelentősebb tömegközlekedési támogatása, a bérletek iránt nagy érdeklődésre számítanak.
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy az elmúlt évek jelentős, Balatont érintő vasúti fejlesztései „beérettek”. Hosszú idő óta
tavaly fordult elő először, hogy a balatoni utazáshoz ugyanannyian választották a vonatot, mint a személygépkocsit
– mondta, megjegyezve, hogy a siker a fejlesztések eredményének igazolása. A tavalyi, minden korábbit felülmúló utasrekordot követően arra számítanak, hogy idén még többen választják majd a vasutat, illetve a közösségi közlekedést a balatoni úti céljuk eléréséhez – tette hozzá. Megjegyezte, hogy a fejlesztések nem állnak le, amelyek érintik a járműállományt, a szolgáltatásokat, a jegyrendszert, a menetrendet és az infrastruktúrát is.
A balatonfenyvesi fejlesztésekről szólva elmondta, hogy a korábbi pályafelújítást követően a fogadóépület, valamint a kapcsolódó utastájékoztatási és parkoló infrastruktúra is megújul.
Az elnök-vezérigazgató a vármegye- és országbérletekkel kapcsolatban közölte, hogy a részletinformációk már elérhetők az országbérlet.hu oldalon. Az olcsó, egyszerű és korlátlan autóbuszos és vasúti közlekedést biztosító bérletek a következő hetekben már megvásárolhatók a MÁV applikációban. Megjegyezte, hogy az új bérletkonstrukciók érvényesek lesznek a balatonfenyvesi kisvasútra is.
(Forrás: MTI)