Archív (Fotó: MTI/Vajda János)
Az április 7-én megtartott sajtótájékoztatón Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta: az éves szinten 230 milliárd forintos piacuk összértékben nagyjából stagnál. A húsvét jelenti általában az éves forgalom 5 százalékát, a decemberi csúcs pedig a teljes fogyasztás 25 százalékát.
A magyar fogyasztók egyharmada naponta eszik valamilyen édességet. Egy átlagos hazai fogyasztó éves szinten 10-11 kg édességet fogyaszt, amelynek a harmada fagylalt, a harmada keksz, nagyjából a negyede csoki (ez volumenben fejenként 3 kilogramm) a kisebb kategóriákat: a cukorka, praliné, csipsz jelentik.
Nem maradtak készleten, raktáron a szezonális termékek, szemben 2020-al. A szegmensben stabil húsvéti keresletre számítanak. Elhangzott: marad a csokinyúl – csokitojás és egyéb figurák sorrendje. A fogyasztás mennyisége 900 tonna körül alakulhat.
Bár a pandémiás hatások nincsenek jelen, ám kitört a háború, így súlyos nehézségekkel szembesül az édesipar is: számos alapanyag elérhetetlen, a végső bekerülési ár tervezhetetlen, a beszállítókkal az euro alapú elszámolást a fogyasztók felé nem lehet érvényesíteni - mondta el az elnök.
A sajtóeseményen innovációkról is szó esett: a termékinnovációk egyik fő trendje, hogy nemcsak a technológia, de az ízek területén is léteznek újdonságok.
Erre kevésbé ismert példa a 3 fő csokoládétípus mellett néhány éve hódítani kezdő negyedik, a „szőke csokoládé”, karamellizált fehér csokoládé. A trendet a hazai termékek is követik: pl. női csokoládé, vagy a liofilizált gyümölcsös csokoládé.
Szintén jellemző trend - hangzott el - hogy a technológiai fejlődésnek ma már nincsenek határai. Kezdve az idei ISM nyertes 3D-ben egyénileg kinyomtatható egyedi gumicukortól, a meghökkentő csokoládétáblákig, az átlátszó rágógumitól az aranyszínű bonbonbevonatig, vagy a cukormázhártyáról a desszertre simítható tigrismintás dekorációig minden megvalósítható, ami egyben azt is jelenti, hogy az impulzusváráslás egyik alapkövetelményét is képesek teljesíteni: valódi újdonságot tudnak kínálni.
Az édesiparban a húsvéti szezonra 3-4 hónapig készültek a gyártók és a kereskedők, ezért is volt nagy tragédia, hogy 2020-ban és 2021-ben gyenge volt a szezon, a járvány miatt kevesebbet találkoztak a családok.
A magyar fogyasztó is elkezdte keresni a „mentest” és az egészséges termékeket. A cukros-édesítős arány most háromnegyed-egynegyed a piacon, legalábbis a polcokon ezt látni.
(Forrás: Store Insider)
A verseny győzteseit 157 szaloncukor közül választották ki.
A mozdonyt egy 3500 LED-ből álló, 600 méter hosszú fényfüzér díszíti.
Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.
Nincs terve a hétvégére? Adunk pár ötletet.
December 27-31. között élő zenés estek, kézműves vásár és szórakoztató programok várják az érdeklődőket a Karos Korzón.
Nézzük, milyen programkínálatból válogathatunk a hétvégén!
Nincs terve a hétvégére? Adunk pár ötletet.
Több mint negyedével nőtt idén a Lyme-kórral regisztrált esetek száma.
Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.
Elképzelhető, hogy idővel valóban „magyar tengerként” hivatkozhatunk majd a Balatonra…
Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.
A hirtelen jött lehűlés, az ezzel járó csapadékos időjárás alaposan próbára teszi a hosszú vándorútra készülő molnárfecske és füstifecske állományt.