(A kép forrása: Facebook/Giro d'Italia)
A Castel di Sangro és Campo Felice közötti 158 kilométeres etapon a Groupama-FDJ magyar bringása 49 másodperc hátránnyal a 25. helyen ért célba, összetettben pedig az ötödik pozícióba csúszott vissza, 43 másodperccel elmaradva Tour de France-győztes kolumbiai riválisától.
A szakasz során hat hegyet kellett megmásznia a versenyzőknek, de csak négy volt közülük kategorizálva, két második és egy harmadik kategóriás emelkedő után egy első kategóriás kaptató vezetett a célba, amely előtt ráadásul az utolsó 1600 méter murvás út volt. A nap elején ismét óriási volt a tempó, mert sokáig nem alakult ki szökés, végül a harmadik hegyen sikerült egy több mint tízfős csoportnak ellépnie a karavántól, amelyet ezt követően Valter csapata, a Groupama-FDJ vezetett.
Az irányítást az utolsó emelkedő előtt átvette Bernal istállója, az INEOS Grenadiers, amely olyan erős tempót diktált, hogy a főmezőny alaposan megrostálódott. Már ekkor látszott, hogy ez az iram Valternek sem esik jól, ugyanis folyamatosan a boly legvégén helyezkedett. Ennek ellenére nem szakadt le csak akkor, amikor Bernal az utolsó másfél kilométeren belül, már a murvás úton ritmust váltva mindenkit faképnél hagyott. Bernal könnyeivel küzdött a célba érkezés után, hogy megnyerte a szakaszt és átvette a rózsaszín és a fehér trikót.
A 22 éves Valter Attila három napon át viselte a kerékpársport egyik legértékesebb mezét, a Maglia Rosát. A mezőny másik magyar tagja, Dina Márton 22:22 perc hátránnyal a 117. helyen ért célba, összetettben pedig 108. 1:08:58 óra lemaradással.
Hétfőn a L’Aquila és Foligno közötti 139 kilométer megtétele vár a mezőnyre, amely 3479,9 kilométert teker, amíg május 30-án célba ér Milánóban.
Az ausztrál Damien Howson vasárnap megtartotta a sárga trikót a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny záró etapján, a 92 kilométeres budapesti körözés végén Edward Theuns bizonyult a leggyorsabbnak.
A szakasz legjobb magyarja a 20. pozícióban beérő válogatott Karl Ádám lett, míg Pelikán János végzett az összetettben a legjobb magyar bringásként 23. helyével, így megtartotta a fehér trikót.
A fővárosba négy év után visszatérő magyar körverseny a Hősök terétől indult és ott is ért véget 12 kör megtétele után. Másfél órával az indulás előtt még csepergett az eső, ám a rajtra kisütött a nap, 15 fokban kezdte meg a távot a 120 versenyben lévő bringás.
(Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)
A magyar válogatott célja a szökésbe kerülés és Karl Ádám segítése volt a szakasz végi sprintben Dér Zsolt szövetségi kapitány elmondása alapján. Karl az MTI-nek elmondta, motiválja a hazai pálya, mivel számos ismerőse áll és drukkol neki az utak mentén. Érezte magában az erőt a jó teljesítményhez, a néhol nedves aszfalttól nem tartott, mivel a bátrabb versenyzők közé sorolja magát, ugyanakkor alacsonyabb guminyomással készült a szakaszra.
A négy éve az összetettben második Peák Barnabás (BikeExchange) kiemelte: jó érzés, hogy ismét a fővárosban zárul a viadal. Elégedett volt szombati teljesítményével, amikor a Kékestetőre menet hosszan segítette a szakaszgyőzelmével élre álló Damien Howsont, ezúttal pedig Kaden Groves sprintfelvezetése volt a szerepe.
Az 52 km/h-s első kör végén Fetter Erik indított szökést, a négyfős csoport pedig 1:20 percre tekert el a mezőnytől, mögöttük – fél perccel a karaván előtt – haladt egy ugyancsak négyfős boly, benne a magyar bajnok Filutás Viktorral és a válogatott Hrenkó Norberttel. Így az út mentén álló rengeteg szurkoló három magyar szökevénynek szoríthatott.
Az utolsó ötven kilométerre fordulva elkezdett fogyni a különbség, a hátsó csoportot a táv felénél be is fogta a mezőny, Fetteréket pedig a záró 11 kilométerre fordulva érték utol. Bár az utolsó tíz kilométeren is volt szóló támadás, az elsőségről a várakozásoknak megfelelően mezőnyhajrá döntött, ebben a belga Edward Theuns bizonyult a leggyorsabbnak.
Az összetett élcsoportja nem változott, a BikeExchange 28 esztendős kerékpárosa, Howson az immár 42. kiírásánál járó verseny első ausztrál végső győztese. Mint mondta, egyetlen dolguk volt: biztonságosan megérkezni.
“Tudtuk, hogy sprint lesz a végén, nyugodtnak kellett maradnom és jól helyezkedni” – értékelt Howson.
A szakasz legjobb magyarja a 20. pozícióban beérő válogatott Karl Ádám lett, míg Pelikán János végzett az összetettben a legjobb magyar bringásként 23. helyével, így megtartotta a fehér trikót.
Karl Ádám kiemelte: nagyon jól esett neki a sok szurkolás, amikor hallotta, ahogy kiabálják a nevét.
“Az utolsó kanyarra hátrébbról fordultam az előre eltervezettnél, ötszáznál muszáj volt elkezdenem sprintelni, hogy előrébb jöjjek, így viszont a záró kétszázra elfogytak a lábaim” – fejtette ki. Hozzáfűzte: mindent megtett, amit tudott, most így alakult a befejezés.
Pelikán az MTI-nek elárulta, ideges volt az eső és az úton lévő víztócsák miatt, ám a szél és a nap felszárította a vizet a pályáról.
“Magamat meglepve tudtam annyira agresszív lenni, hogy ott tudtam maradni az elején, ahol könnyebb és nem is annyira veszélyes. Ez volt a cél, hogy elöl megjöjjek és ne essek el” – idézte fel a záró etapot a fehér trikós.
(Forrás: M4 Sport)
Kanizsai és kanizsai kötődésű versenyzők is részt vettek az üzbegisztáni Szamarkandban megrendezett felnőtt gyorsasági nem olimpiai számos világbajnokságon.
Az 5,2 kilométeres Balaton-átúszás tervezett új időpontja vasárnap, de a végleges döntés csak péntek délben születik meg.
Néhány nappal a 42. Lidl Balaton-átúszás előtt meghaladta a 10 ezret a nevezők száma.
A július 20-án sorra kerülő, 42. Balaton-átúszásra több mint tízezer résztvevőt várnak a szervezők.
Tizenhatodik bajnoki címet ünnepelhettek.
A magyarok mindkét fogásnemben felülmúlták tengerentúli vendégeiket.
A versenyzők a fürdővárosban és annak környékén tekertek.
A Nagykanizsai Vitorlázórepülő Szakosztály a 12-15 év közötti, repülés iránt érdeklődő gyermekeket várja.
A verseny ideje alatt Zalakaros teljes területén és a környező falvakban a gépjárműforgalom időszakos és teljes lezárása is várható.
A magyarok szombaton lépnek pályára.
A nagykanizsai Szivárvány EGYMI fiataljai bizonyították rátermettségüket.