Érdekes - 2020. november 16., Hétfő
#vitamin #életmód #egészség #immunrendszer #tippek

Így szedjünk vitaminokat és más kiegészítőket

Így szedjünk vitaminokat és más kiegészítőket

Illusztráció (A kép forrása: health.clevelandclinic.org)

A legtöbben összevissza szedjük a különböző vitaminokat és gyógyszereket, pedig nagyon lényeges, hogy mit mikor juttatunk be a szervezetünkbe, ugyanis a bevétel időpontja befolyásolhatja azok hatását.

A testünkben eltérő folyamatok zajlanak le különböző időpontokban, épp ezért nem mindegy, hogy mikor milyen gyógyszereket szedünk be.

A-, D-, E- és K-vitaminok: Ezek mind zsírban oldódó vitaminok, így zsírra van szükségük a tökéletes felszívódáshoz. Épp ezért zsíros ételek fogyasztásakor ajánlott ezeket beszedni.

Q10 koenzim: A sejtek energiatermeléséhez elengedhetetlen Q10 koenzim is zsírban oldódik, így étkezés közben ajánlott bevenni.

Omega-3, Omega-6 zsírsavak: Ezek szintén zsírban oldódnak, így zsíros ételek fogyasztásakor ajánlott beszedni.

Probiotikumok: A probiotikumokat közvetlenül étkezéskor javasolt bevenni, ugyanis a legtöbb baktérium ekkor jut el a bélrendszerbe. Az ilyen típusú készítményeknek köszönhetően egészséges marad a bélflóránk.

Emésztő enzimek: A különféle emésztő enzimeket is étkezés közben kell beszedni, ugyanis ekkor a leghatásosabbak.

B-, C-vitamin: Ezeknek a vízben oldódó vitaminoknak nincs szükségük zsírra. A B-vitamin savas közegben szívódik fel a legjobban, így étkezés előtt egy órával vagy két órával étkezés után javasolt bevenni. Amennyiben savlekötőt szedünk, akkor a B- és C-vitamint csak részben tudja feldolgozni a szervezetünk.

A C-vitamin mindössze pár óráig marad a véráramban, ezért három óránként ajánlott megismételni a szedését.

Amennyiben ez túl körülményes, akkor a napi szükséges adagot osszuk háromfelé, és minden étkezés előtt egy órával, vagy két órával az után vegyük be.

Egyes vitaminoknak – például a C-vitaminnak is – stimuláló hatásuk van, így nagyon lényeges, hogy ne lefekvés előtt vegyük be ezeket, ugyanis megnehezíthetik az elalvást.

Rostok: A rostok rátapadnak a bélfalra, ezáltal lelassíthatják vagy akár meg is gátolhatják a vitaminok felszívódását. Épp ezért nem ajánlott a vitaminokat a rostok előtt bevenni. Leginkább a vas felszívódását képesek befolyásolni.

Tipp: Annak érdekében, hogy mindig jó időpontban szedjük be a vitaminokat és gyógyszereket, vásároljunk egy gyógyszeradagoló dobozt, aminek segítségével rendszerezni tudjuk, hogy melyik napszakban melyik készítményt kell épp beszednünk.

(Forrás: benu.hu)

Még érdekes lehet ...


2024. június 13., Csütörtök

Ma van a magyar feltalálók napja

Kitüntetett szerepet kapott a magyar Nobel-díjasok tisztelete.


2024. június 12., Szerda

Több mint tízezer indulóra számítanak a Balaton-átúszás szervezői

Jelen állás szerint 39 ország több mint 300 külföldi úszója is tempózik majd a Balatonban július 20-án.


2024. május 22., Szerda

Hősök Napja a Zalakarosi Fürdőn

Újabb izgalmakban bővelkedő program a fürdővárosban.


2024. május 21., Kedd

Családi nap Letenyén

A Letenyei Polgári Egylet május 25-én 14 órától várja az érdeklődőket a sportpályán.


2024. május 16., Csütörtök

Programok a hétvégére

Nincs programja a hosszú hétvégére? Mutatunk párat.


2024. május 10., Péntek

Kávéházak Éjszakája Zalakaroson

A fürdővárosban pénteken és szombaton várják a kikapcsolódni vágyókat.


A környezettudatosság fontosságára figyelmeztetnek

„Klímakirakós” címmel családi programot tart az egyetemi központ Nagykanizsán a Csónakázó-tónál.


2024. április 28., Vasárnap

Háromnapos motoros rendezvény Zalakaroson

A Kis-Balatont is megkerülték.


2024. április 26., Péntek

Programok a hétvégére

Nézzük, milyen programkínálatból válogathatunk a hétvégén!


2024. április 22., Hétfő

Ma van a Föld napja

A Föld napja kezdeményezés minden év áprilisában felhívja a figyelmünket a Föld természeti környezetének megóvására.


2024. április 04., Csütörtök

Programok a hétvégére

Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.

+