Érdekes - 2020. november 20., Péntek
#borkóstoló #online #mezőgazdaság #közösségi média #Agrárminisztérium

Már a borkóstolás is online lesz?

Már a borkóstolás is online lesz?

Borkóstoló online – a nem is annyira távoli jövőben (Illusztráció, a kép forrása: Blend and Bottled)

A távolságtartással, a technológiai fejlődéssel, valamint a generációváltással az agrárium szakmai kommunikációja egyre inkább az online térbe költözik. Mindez lehetőségekkel, de növekvő felelősséggel is jár. Mik ezek a lehetőségek és kihívások?

A kérdések időszerűbbek, mint valaha, ugyanis a Facebook adatai szerint a koronavírus járvány első hulláma alatt 50 %-kal nőtt a közösségi oldalon töltött idő a felhasználók részéről, de hatalmas növekedés volt tapasztalható más social media felületeken is. Nézzük, hogy használhatja ki a változásokat a mezőgazdasági ágazat!

Dr. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az Agroinform által szervezett zártkörű webkonferencia megnyitójában elmondta, hogy a mostani válsághelyzetben a kormányzat számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy az óriási „digitális zajban” sikerüljön átadni a fogyasztók számára a legfontosabb információkat, a jó üzeneteket a mezőgazdaságról.

Egyszerre kell információval ellátni az agrárszakmai közönséget és 10 millió fogyasztót.

Hangsúlyozta, hogy az agráriumhoz kapcsolódó vállalatok kommunikációjának nagy szerepe van abban is, hogy hogyan ítéli meg a társadalom a mezőgazdaság szerepét a globális problémák vonatkozásában, hiszen az egyre szigorúbb uniós támogatási feltételekről szóló vita az online felületeken is zajlik: fenntartható és környezetbarát-e a mezőgazdaság vagy sem?

Azon fiatalok számára, akik csak a boltok polcain látnak élelmiszer-alapanyagokat, hangsúlyoznunk kell, hogy ezek az élelmiszerek egészségesek, megfelelnek a 21. század követelményeinek. Ehhez a korszerű kommunikációs csatornákat is érdemes felhasználni.

Ondré Péter, Agrármarketing Centrum képviseletében az agrármarketing kommunikációs trendjeinek változásáról tartott előadást.

Idén sem volt könnyű dolguk azoknak, akik a mezőgazdaságban dolgoznak, hiszen a fagyok és az aszály széles körben éreztette hatását: a repcét sok helyen tönkretette, a gyümölcstermés pedig szintén töredéke a korábbi évek átlagának. 

A gazdák az időjárás okozta kiszámíthatatlanság miatt hozzászoktak a krízishelyzetekhez, és így kimondható: állták a sarat a koronavírus-járvány első hulláma alatt.

A pandémia az agrárágazat megítélése kapcsán előnyöket is hozott: a mezőgazdaság és az élelmiszeripar társadalmi presztízse javult, hiszen, amikor krízishelyzet áll elő,

a társadalom nagy része azonnal a személyes biztonság és a helyben előállított élelmiszerek felé fordul.

Az AMC számára jelentős kihívást jelent most a magyar termékek külföldi promóciója, hiszen a korábbi 15–20 helyett idén összesen 6 nemzetközi kiállításon tudtak részt venni. A hazai fogyasztásösztönzést és a külpiaci népszerűsítést most új, digitális eszközökkel folytatják – ilyen például az online borkóstoló: Helsinkiben lesz egy borpromóciós eseményük, amelyre már kiküldték borokat is, online előadások és egyszemélyes kóstolók várnak majd a résztvevőkre a laptopok előtt.

További előrelépés, hogy folyamatban van egy online élelmiszeripari katalógus készítése, amelyben az exportképes magyar termékek elérhetőek lesznek a hazánkból importáló külföldi partnerek számára.

A járvány után visszaállunk a személyes találkozásokat preferáló eseményekre, hiszen az élelmiszerek és a borászati termékek kapcsán az érzékszervi benyomások nélkülözhetetlenek, de a most kialakult online értékesítési csatornák is fent fognak maradni” – hangsúlyozta Ondré Péter.

(Illusztráció, a kép forrása: Priority Wine Pass)

Bolyki Bence, az Agroinform.hu portál vezetője Adatművelési technikák a rekordhozamokért című előadásában kiemelte: jól összehasonlíthatóak az egyes digitális alapú marketingkampányok eredményei, és ezen elemzések alapján tovább tudjuk fejleszteni, alakítani kommunikációnkat.

Az Agroinform.hu immár 717 ezer egyedi látogatót ért el idén októberben – a Digitális Közönségmérési Tanács ún. multiscreen mérése szerint – ami 34%-os növekedést jelent tavaly októberhez képest. A 2021-es év kommunikáció tervezéséhez ajánlja az elérhető agrármédia piackutatások (Agrostratéga, Kleffmann) eredményeit, hiszen ezek alapján objektíven láthatóak az agrármarketing szempontból fontos csatornák. Szintén érdemes beépíteni a big data-alapú elemzéseket, amivel nem csak a médiumokról, de akár a piaci versenytársakról is pontos adatokat kapunk.

A portál vezető fontosnak tartja azt is, hogy a hirdetők az agrármédiumokban megjelenő kampányok során az adott megjelenésre jutó látogatottságot, az ott eltöltött idő mennyiségét, valamint a konkrét eladásokat is vizsgálják. Példaként kiemelte, hogy van olyan gépkereskedő partner, akinek visszajelzése alapján az 1 milliárd forintot meghaladó éves árbevételének több mint 50 százaléka az Agroinform Piactéren keresztül érkező vásárlásokból származik.

Az Agroinform.hu szakemberei a portál működése során képződő több millió adatsort folyamatosan elemzik, és ez alapján tervezik a vállalat 2021-ben megvalósuló további informatikai fejlesztéseit.

(Forrás: agroinform.hu)

Még érdekes lehet ...


2022. január 20., Csütörtök

Kiderült, fertőző-e a koronavírus szoptatáskor

Egy amerikai kutatás szerint a csecsemők valószínűleg nem fertőződnek meg koronavírussal szoptatás közben.


2022. január 17., Hétfő

A Balatonnál is vár a Jégpályák éjszakája

Balatonbogláron és Balatonlellén is lehet majd csúszkálni.


A szalonna is növény az amerikai gyerekek szerint

Egy új kutatás elképesztő eredménnyel zárult: az amerikai gyerekeknek fogalma sincs, honnan jön a szalonna, a krumpli.


2022. január 16., Vasárnap

Különleges ízű drazséval ünnepli a Valentin-napot a Mars

Tejcsokoládé, fekete erdei torta és étcsokoládé ízesítésű, ropogós piros, rózsaszín, illetőleg fehér mázba öltözött cukorkákat rejt majd a csomagolás, de egyelőre sajnos csak az USA-ban.


Újra élettel telik meg a keszthelyi Madárpark

Lassan újra madárzajtól lesz hangos a kastélypark, új példányokkal már a márciusi nyitásra készülnek.


2022. január 15., Szombat

Csodálatos látványt nyújt a jeges Balaton, de rámerészkedni életveszélyes

A kikötőkben, vagy a part melletti vízterületeken képződött jég mindössze 1-3 centiméter vastag, ami az azon tartózkodásra jelenleg alkalmatlan.


2022. január 12., Szerda

35 éve volt az emlékezetes országos havazás

Néhol több mint 50 centiméteres volt a hóréteg és a maximumok is jellemzően mínusz 10 Celsius-fok alatt alakultak.


2022. január 11., Kedd

Hiánypótló „lejárati útmutatót” állított össze a Nébih

A minőségmegőrzési idő a tartósabb termékeken szerepel, így lejárta nem feltétlenül jelenti azt, hogy az élelmiszert ki kell dobni.


2022. január 09., Vasárnap

Ki mondta, hogy a hóemberek csak aranyosak lehetnek?

Egy cseh oldal a rémséges hóemberekből készített válogatást.


Madárlátta vendégek

Hazánkban vendégeskedtek: flamingókat láttak a Kiskunsági Nemzeti Parkban.


2022. január 08., Szombat

Nem tetszett? Még nem késő visszavinni

Üzletenként eltérő, hogy mi történik, ha visszaviszünk egy terméket, ugyanis minden cégnek van erre egy saját szabályzata.


2022. január 04., Kedd

A miskolci lett Európa legszebb adventi villamosa

Ötödik alkalommal is elnyerte a kontinens legszebb adventi villamosa címet Miskolc feldíszített járműve.


2022. január 02., Vasárnap

Így lehet pihentetőbb az alvás az újévben

Az egészséggel kapcsolatos újévi fogadalmak sorában idéntől ott a helye a jó alvásnak is.


Az Elk*rtuk 2021 legnézettebb magyar filmje

A politikai krimi nemcsak az internetes keresésekben, hanem nézettségben is tarolt.

+