Érdekes - 2020. november 20., Péntek
#borkóstoló #online #mezőgazdaság #közösségi média #Agrárminisztérium

Már a borkóstolás is online lesz?

Már a borkóstolás is online lesz?

Borkóstoló online – a nem is annyira távoli jövőben (Illusztráció, a kép forrása: Blend and Bottled)

A távolságtartással, a technológiai fejlődéssel, valamint a generációváltással az agrárium szakmai kommunikációja egyre inkább az online térbe költözik. Mindez lehetőségekkel, de növekvő felelősséggel is jár. Mik ezek a lehetőségek és kihívások?

A kérdések időszerűbbek, mint valaha, ugyanis a Facebook adatai szerint a koronavírus járvány első hulláma alatt 50 %-kal nőtt a közösségi oldalon töltött idő a felhasználók részéről, de hatalmas növekedés volt tapasztalható más social media felületeken is. Nézzük, hogy használhatja ki a változásokat a mezőgazdasági ágazat!

Dr. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az Agroinform által szervezett zártkörű webkonferencia megnyitójában elmondta, hogy a mostani válsághelyzetben a kormányzat számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy az óriási „digitális zajban” sikerüljön átadni a fogyasztók számára a legfontosabb információkat, a jó üzeneteket a mezőgazdaságról.

Egyszerre kell információval ellátni az agrárszakmai közönséget és 10 millió fogyasztót.

Hangsúlyozta, hogy az agráriumhoz kapcsolódó vállalatok kommunikációjának nagy szerepe van abban is, hogy hogyan ítéli meg a társadalom a mezőgazdaság szerepét a globális problémák vonatkozásában, hiszen az egyre szigorúbb uniós támogatási feltételekről szóló vita az online felületeken is zajlik: fenntartható és környezetbarát-e a mezőgazdaság vagy sem?

Azon fiatalok számára, akik csak a boltok polcain látnak élelmiszer-alapanyagokat, hangsúlyoznunk kell, hogy ezek az élelmiszerek egészségesek, megfelelnek a 21. század követelményeinek. Ehhez a korszerű kommunikációs csatornákat is érdemes felhasználni.

Ondré Péter, Agrármarketing Centrum képviseletében az agrármarketing kommunikációs trendjeinek változásáról tartott előadást.

Idén sem volt könnyű dolguk azoknak, akik a mezőgazdaságban dolgoznak, hiszen a fagyok és az aszály széles körben éreztette hatását: a repcét sok helyen tönkretette, a gyümölcstermés pedig szintén töredéke a korábbi évek átlagának. 

A gazdák az időjárás okozta kiszámíthatatlanság miatt hozzászoktak a krízishelyzetekhez, és így kimondható: állták a sarat a koronavírus-járvány első hulláma alatt.

A pandémia az agrárágazat megítélése kapcsán előnyöket is hozott: a mezőgazdaság és az élelmiszeripar társadalmi presztízse javult, hiszen, amikor krízishelyzet áll elő,

a társadalom nagy része azonnal a személyes biztonság és a helyben előállított élelmiszerek felé fordul.

Az AMC számára jelentős kihívást jelent most a magyar termékek külföldi promóciója, hiszen a korábbi 15–20 helyett idén összesen 6 nemzetközi kiállításon tudtak részt venni. A hazai fogyasztásösztönzést és a külpiaci népszerűsítést most új, digitális eszközökkel folytatják – ilyen például az online borkóstoló: Helsinkiben lesz egy borpromóciós eseményük, amelyre már kiküldték borokat is, online előadások és egyszemélyes kóstolók várnak majd a résztvevőkre a laptopok előtt.

További előrelépés, hogy folyamatban van egy online élelmiszeripari katalógus készítése, amelyben az exportképes magyar termékek elérhetőek lesznek a hazánkból importáló külföldi partnerek számára.

A járvány után visszaállunk a személyes találkozásokat preferáló eseményekre, hiszen az élelmiszerek és a borászati termékek kapcsán az érzékszervi benyomások nélkülözhetetlenek, de a most kialakult online értékesítési csatornák is fent fognak maradni” – hangsúlyozta Ondré Péter.

(Illusztráció, a kép forrása: Priority Wine Pass)

Bolyki Bence, az Agroinform.hu portál vezetője Adatművelési technikák a rekordhozamokért című előadásában kiemelte: jól összehasonlíthatóak az egyes digitális alapú marketingkampányok eredményei, és ezen elemzések alapján tovább tudjuk fejleszteni, alakítani kommunikációnkat.

Az Agroinform.hu immár 717 ezer egyedi látogatót ért el idén októberben – a Digitális Közönségmérési Tanács ún. multiscreen mérése szerint – ami 34%-os növekedést jelent tavaly októberhez képest. A 2021-es év kommunikáció tervezéséhez ajánlja az elérhető agrármédia piackutatások (Agrostratéga, Kleffmann) eredményeit, hiszen ezek alapján objektíven láthatóak az agrármarketing szempontból fontos csatornák. Szintén érdemes beépíteni a big data-alapú elemzéseket, amivel nem csak a médiumokról, de akár a piaci versenytársakról is pontos adatokat kapunk.

A portál vezető fontosnak tartja azt is, hogy a hirdetők az agrármédiumokban megjelenő kampányok során az adott megjelenésre jutó látogatottságot, az ott eltöltött idő mennyiségét, valamint a konkrét eladásokat is vizsgálják. Példaként kiemelte, hogy van olyan gépkereskedő partner, akinek visszajelzése alapján az 1 milliárd forintot meghaladó éves árbevételének több mint 50 százaléka az Agroinform Piactéren keresztül érkező vásárlásokból származik.

Az Agroinform.hu szakemberei a portál működése során képződő több millió adatsort folyamatosan elemzik, és ez alapján tervezik a vállalat 2021-ben megvalósuló további informatikai fejlesztéseit.

(Forrás: agroinform.hu)

Még érdekes lehet ...


2025. április 24., Csütörtök

Van pénz lóvéra

Rekordösszegű bírságot szabott ki a magyar rendőrség gyorshajtásért 2024-ben.


2025. április 22., Kedd

Ma van a Föld Napja

Mit tehetsz te a bolygóért és azon belül Zaláért?


2025. április 18., Péntek

A legmegrendítőbb nap

A parasztember hite egyszerű és mély volt.


2025. április 15., Kedd

Ezt mindenképp tudnod kell a sonkákról és a pácsókról

Érdemes jól átgondolni a húsvéti bevásárlást.


2025. április 13., Vasárnap

Tízéves Kéthely húsvéti parkja

Május 5-ig látogatható a park, amely napközben és esténként is nyitva áll minden érdeklődő előtt. 


2025. április 11., Péntek

Új pontyrekord a Balatonon!

Bakos Asztrik 28,8 kilós halat fogott.


Savanyú Jóska, a rettenthetetlen betyár a betegség helyett a halált választotta

Magyarország utolsó betyárja Zalában is fosztogatott, itt is fogták el.


2025. április 07., Hétfő

Zala titokzatos fürdőhelye

A tóból kilépő 33-35 °C-os gyógyvíz egy 10-12 méter széles, 13 kilométer hosszú csatornán át éri el a Zala folyót.


2025. április 04., Péntek

Hétvégi programok Dél-Zalában

Borverseny és úti beszámoló is szerepel a kínálatban.


2025. március 30., Vasárnap

Vérfagyasztó csobbanás a Balatonban

A víz hőmérséklete alig haladta meg a 10 fokot, ám ez sem szegte kedvét annak a tíz bátor fürdőzőnek, akik vállalták az extrém élményt.


2025. március 28., Péntek
+