Érdekes - 2022. november 17., Csütörtök
#csokimikulás #Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Mikulásból még mindig a tejcsokis a legnépszerűbb

Mikulásból még mindig a tejcsokis a legnépszerűbb

(Forrás: Pixabay)

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon.

A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.

Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, különösen a – természetesen külföldi eredetű – kakaóbabé, illetve a cukoré. Előbbire a világ számos térségében idén jellemző aszály is erősen hatott, kevesebb termést realizáltak.

Megfigyelhető a vásárlói szokások évek óta tartó változása is, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében is megmutatkozik. Illetve az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény.

A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások. A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.

Érdekesség: a tavalyi év híres terméke volt a – nemzetközi sajtóban is megjelent – „maszkos mikulás”, a lajosmizsei Rimóczi László cukrászmester innovációja, amely elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is.

(Forrás: NAK)

Még érdekes lehet ...


2022. november 26., Szombat

Balatonbogláron nyílik elsőként jégpálya a tó körül

A hokimeccsekre is alkalmas balatonboglári jégpálya már szinte teljesen készen várja a megnyitót.


2022. november 25., Péntek

Balatoni bejgli Az Év Ínyenc Bejglije-díj aranyérmese

A Magyar Cukrász Ipartestület az idén harmadik alkalommal hirdette meg az Év Bejglije versenyt cukrászdák, vendéglátóhelyek és kézműves pékségek számára.


2022. november 24., Csütörtök

Jó minőségű, de kisebb lett idén a magyar fokhagyma

Az aszály nem tett jót a hazai fűszernövénynek.


2022. november 22., Kedd

Black Friday: tájékoztató videók segítik az eligazodást

A kisfilmek célja, hogy fekete pénteken is tudatos döntéshozatalra ösztönözzék a vásárlókat.


2022. november 21., Hétfő

Elfogyhat az ivóvíz a magyar fiatalok szerint

A vízhiány napi szintű következményei közül a legfájdalmasabbnak az élelmiszerek árának emelkedését tartják.


2022. november 20., Vasárnap

Még mindig ez a favorit a szaloncukrok között

A felmérések szerint egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat.


2022. november 19., Szombat

Foci-vb: sörtilalmat vezetnek be a stadionokban és környékén

A labdarúgó-vb-k történetében először lesz házigazda olyan ország, ahol szigorúan ellenőrzik az alkoholfogyasztást.


2022. november 16., Szerda

Evezés gőzölgő vizeken

A Hévíz-patak egy igazi különleges téli vízitúra helyszín.


2022. november 14., Hétfő

Ma van a diabétesz világnapja

Miközben kereken száz éve adták be a világon az első inzulint, mára a 2-es típusú cukorbetegség lett a XXI. század egyik legnagyobb egészségügyi kihívása.


2022. november 12., Szombat

Idén is hódít az adventi kalendárium

Manapság már nem csak az édességgyártóknak nagy biznisz az adventi naptár, hiszen kozmetikai cégek, ékszerkészítők, sőt még az alkoholipar szereplői is felismerték a kalendáriumban mint slágerajándékban rejlő üzleti lehetőséget.

+