A húsvét jelenti általában az éves forgalom 5 százalékát, a decemberi csúcs pedig a teljes fogyasztás 25 százalékát.
Tejcsokoládé, fekete erdei torta és étcsokoládé ízesítésű, ropogós piros, rózsaszín, illetőleg fehér mázba öltözött cukorkákat rejt majd a csomagolás, de egyelőre sajnos csak az USA-ban.
A kedvenc ízeket illetően vajmi keveset változott a magyarok ízlése, a legkedveltebb fajta maradt a zselés szaloncukor.
Közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé.
A mackók édes imázsa megrendíthetetlen: nem csak az idősebbek szeretik a maciformájú flakonba töltött mézet, hanem a gyerekek is, de az utóbbiak többsége egyenesen rajong a kedves apró medvék másik édes formájáért, a gumicukorkáért is.
A vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma.