(A kép forrása: Portfolio)
Tavaly a koronavírus-járvány negyedik negyedévi hulláma ellenére sem csökkent a hazai csokoládéfigura-vásárlás; a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint idén is azonos, vagy növekvő kereslet várható. Évente több millió, hivatalos nevén „üreges formacsokoládé figurát” értékesítenek Magyarországon.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé. A multinacionális vállalat diósgyőri gyárában előállított csokifigurákat 20 országba exportálják, évi 4000 tonna mennyiségben, amely mintegy 120 millió figurát jelent.
A Nestlé a hazai piac közel 80%-át látja el, a többi termék kisebb üzemek kibocsátásának eredménye. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind pedig a hazai gyártók egyaránt megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.
Mint szinte minden területen, itt is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, amely a klimatikus viszonyokra visszavezethető terméskiesés és a megnövekedett kereslet együttes hatása. Az átlagot meghaladó mértékben növekedtek a papír alapú csomagolóanyagok árai is az utóbbi hat hónapban.
Megfigyelhető a vásárlói szokások változása is, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében fejeződik ki. Az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény. Az adventi időszakhoz köthető üreges Mikulás-figura fogyasztói népszerűsége azonban töretlen, ebből a termékből a gyártók közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon.
A mikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi. Kisebb mennyiségben készülnek például az üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű mikulások. A mikulások esetében azonban nincs olyan gazdag íz kínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.
Az elmúlt év híres terméke volt a nemzetközi sajtóban is megjelent „maszkos mikulás”, a lajosmizsei Rimóczi László cukrászmester innovációja, amely elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is.
(Forrás: Store Insider)
A fürdővárosban pénteken és szombaton várják a kikapcsolódni vágyókat.
„Klímakirakós” címmel családi programot tart az egyetemi központ Nagykanizsán a Csónakázó-tónál.
A Kis-Balatont is megkerülték.
Nézzük, milyen programkínálatból válogathatunk a hétvégén!
A Föld napja kezdeményezés minden év áprilisában felhívja a figyelmünket a Föld természeti környezetének megóvására.
Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.
A locsolkodás, a locsolás, majd a piros tojás átadása után lakomával zárult és zárul napjainkban is.
Számos gyerekprogrammal készültek a tavaszi szünet idejére.
A gyerekeket kincskeresés várja Csömödérben.
Az Ifjú Kócsagőr Program 2024-ben már 11. alkalommal nyújt lehetőséget a természet iránt elkötelezett diákoknak.
A legjobb európai strand csak a 13. helyezést érte el, a „magyar tenger” a 60. lett