A zárókonferencián Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő a híd megépítésének gazdasági és társadalmi hatásairól beszélt (Fotó: Zalakocka)
Elkészült a Murakeresztúrt és Kotoribát összekötő közúti híd megvalósíthatósági és környezeti hatástanulmánya, a dokumentumok elkészültét finanszírozó pályázat zárókonferenciáját csütörtökön tartották Semjénházán, ahol magyar és horvát kormánytisztviselők is részt vettek.
A vendégeket Preksen László polgármester, a több mint 30 magyar és horvát települést tömörítő Mura Régió Európa Területi Egyesület elnöke köszöntötte. Mint felidézte, a Mura-híd megépítésének ötlete már a kilencvenes években felmerült a határ két oldalán élők körében. 1996-ban elkészült egy tanulmányterv, majd 2007-ben az engedélyezési tervdokumentáció is összállt. Ám a két ország közötti kormányközi megállapodás hiányában a beruházás akkor nem valósulhatott meg.
- 2018 novemberében az érintettek szándéknyilatkozatot tettek, és elfogadták az új Mura-híd megépítésére vonatkozó szándéknyilatkozatot - idézte fel a történteket Preksen László, aki hozzátette: nem sokkal ezután, 2018. december 5-én a horvát-magyar miniszterelnöki találkozón bejelentették a Mura-híd megépítésének szükségességét. - Az új határátkelő létrehozásától nemcsak további turizmusfejlesztést és gazdasági előrelépést várunk, hanem – ami a legfontosabb – azt is, hogy a határ mindkét oldalán élők megőrizzék és erősítsék meglévő családi, baráti, kulturális és sport kapcsolataikat – tette hozzá Preksen.
A zárókonferencián részt vett Sime Erlic horvát regionális fejlesztési és uniós forrásokért felelős miniszter is, aki mindenkit biztosított arról, hogy a horvát kormány támogatja az új híd építését.
- A tervezett Mura-híd 3 kilométerre rövidíti le a Murakeresztúr és Kotoriba közötti jelenlegi 48 kilométeres távolságot – mondta Cseresnyés Péter, a térség országgyűlési képviselője, aki a híd társadalmi és gazdasági hatásairól szólva kiemelte: mindkét területen pozitív változások várhatók, a határ menti régiókban élénkülhet a gazdasági együttműködés, sőt a kerékpáros turizmus is sokat profitál az új híd megépüléséből.
A zárókonferencián elhangzott, hogy a környezeti hatástanulmány a beruházás kapcsán jelentős károkat nem állapított meg, így a következő ütemben megkezdődik a hídépítés engedélyezési és kiviteli tervdokumentációjának elkészítése. Optimista becslések szerint három éven belül megkezdődhet az új Mura-híd építése.
A minap tartotta soron következő testületi ülését a letenyei önkormányzat, ahol számos fontos döntést hoztak meg a képviselők.
A Magyar Falu Programban elnyert támogatásból sikerült újabb feladatokat elvégezni a település temetőjében.
Letenye polgármestere szerint az előző városvezetés hibáit akarják számon kérni.
A település önkormányzata több mint 205 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kapott a fejlesztéshez.
A korszerűsítést a Magyar Falu Program támogatásából és az önkormányzat saját forrásaiból valósították meg.
11,5 millió forint vis maior támogatást nyert Dobri önkormányzata.
A találkozón a településvezetők első kézből kaphattak információt Dukai Miklós önkormányzati államtitkártól az önkormányzatokat érintő kérdésekben.
Az elmúlt tíz év átlagához képest kevesebb volt a trófea.
Idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját a borsfai Kisvuk Óvoda.
Indul a Versenyképes Járások Program.