(A kép forrása: Facebook/mavcsoport)
Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban – közölte honlapján a MÁV.
A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.
A Hódmezővásárhely–Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.
(A kép forrása: Facebook/mavcsoport)
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.
A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük négy mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni.
A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem négy kilométeres villamospálya, hat megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.
(Forrás: hirado.hu)
Tavaly több mint tízmillióval többet, 29 millió forint pótdíjat fizettek be a jegy nélkül utazók a vasúttársaságnak, az egy évvel korábbihoz képest.
Most megmutatják nekünk a tó felszíne alatt 38 méteres mélységben nyíló Hévízi-forrásbarlang bejáratát. Izgalmas felvételek következnek.
Szükség van a vízpufferek mihamarabbi kialakítására.
6 éves gyerek is teljesítette a távot.
Pályázatot hirdetett a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület.
Ha te is kíváncsi vagy a farsang és a fánk kapcsolatára és az azokhoz kapcsolódó népszokásokra, receptekre, akkor jó helyen jársz.
Idén is bárki részt vehet a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) országos erdeifülesbagoly-telelőhely felmérésén január 20. és 23. között.
Évek óta várat magára a teljes nádaratás a Balatonon.
A KRESZ is előírja a tompított fényszóró használatát, ami a jelenlegi időjárási körülmények között különösen fontos még nappali fényviszonyok mellett is
A brit Mirror napilap TOP 7-es listájába a budapesti Széchenyi Gyógyfürdő és a Hévízi Tófürdő is bekerült.
A borzas lent választották 2023-ban az Év vadvirágának egy online szavazáson, amelyet a Vadonlesők Közössége Természetvédelmi Egyesület bonyolított le a Magyar Biológiai Társasággal közösen.
Idén ezek a fajok állnak a reflektorfényben.