Érdekes - 2021. május 17., Hétfő
#felmérés #internet #NMHH #statisztika

Ezeket az oldalakat nézik munka közben a dolgozók

Ezeket az oldalakat nézik munka közben a dolgozók

(A kép forrása: Freepik/gpointstudio)

A 15 év feletti magyar lakosok 74,11 százaléka internetezik, az internethasználatban az egyes korosztályok között komoly különbség mutatkozik - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott, az internetes közönségmérési adatok alapján készült friss tanulmányból.

A 15 és 24 év közötti Z-generáció, a 25 és 40 év közötti Y-generáció, valamint a 41 és 56 év közötti X nemzedék 95,1, 96,7 és 82,3 százalékban szörföl a neten, míg az 57-75 éves Baby-boomereknek csak 57,1 százaléka.

A 15 évnél idősebb magyar férfiak száma 3.950.940, a nőké pedig 4.397.250. Ennek köszönhető, hogy körülbelül háromszázezerrel több nő használ internetet, az internetpenetráció azonban körükben kilenc tizedponttal alacsonyabb, mint a férfiaknál. Több nő internetezik, ugyanakkor az internethasználók és a nem használók aránya csaknem megegyezik a két nemnél.

Az egymást követő generációk közötti különbség az internethasználat terén is kirajzolódik. Az elemzésben az Alfa-generáció még nem szerepel, ők ugyanis tízévesek, vagy annál fiatalabbak – így nem állnak rendelkezésre róluk adatok. A Z-generációnál csak a 15 évesekről vagy az annál idősebbekről rendelkezünk információkkal. A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete a következőképpen alakul:

Generáció Kor Népesség Egyedi felhasználók (real users) Internetpenetráció
Z-generáció 15-24 éves 1 028 806 978 452 95,1%
Y-generáció 25-40 éves 2 056 240 1 987 912 96,7%
X-generáció 41-56 éves 2 326 154 1 914 200 82,3%
Baby-boomer 57-75 éves 2 209 167 1 261 196 57,1%
Háborús 76 éves vagy idősebb 727 823 45 016 6,2%

 

Az adatok alapján kijelenthető, hogy a fiatalabb generációk körében jobban elterjedt az internethasználat. A Z-generáció száma csupán fele az Y-énak, emiatt körükben sokkal kevesebb a Real user-ek száma, az internetpenetráció azonban hasonló mértékű.

Internetpenetráció korosztályok szerint. Forrás: DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév

Tematikus oldalak látogatottsága

A mérőszámok, a Real users, valamint az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a levelezőket és az e-kereskedelem kategóriába sorolt weboldalakat nézik a felhasználók. A kevésbé népszerű kategóriák színes nemzetközi tartalommal bírnak, amik nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.

A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága

Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről

Összesen 5.229.744 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.653.964 fő PC-t otthonról és 1.838.176-an munkahelyről az év első három hónapja során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják, hogy a különböző eszközök használóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Elsősorban mobilon keresztül interneteznek a magyarok. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmaknál.

A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága

Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén

A forgalmi adatok szerint egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldal, közhasznú/információ/linkgyűjtemény, levelező és kereső tematikájú tartalmakat.

A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap

A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal

A 2021 első negyedévének aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. A weboldalak neve után szereplő szám a megelőző időszakban felállított ranglistához képest történt elmozdulást mutatja. Ha az érték negatív, abban az esetben a weboldal előrébb helyezkedik el a listán, pozitív érték esetén fordítva.

A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal

A további információk a TOP10 oldal eléréséről, olvasóik összetételéről, keresztfogyasztásáról az NMHH oldalán érhetők el.

(Forrás: Pénzcentrum)

Még érdekes lehet ...


2024. május 22., Szerda

Hősök Napja a Zalakarosi Fürdőn

Újabb izgalmakban bővelkedő program a fürdővárosban.


2024. május 21., Kedd

Családi nap Letenyén

A Letenyei Polgári Egylet május 25-én 14 órától várja az érdeklődőket a sportpályán.


2024. május 16., Csütörtök

Programok a hétvégére

Nincs programja a hosszú hétvégére? Mutatunk párat.


2024. május 10., Péntek

Kávéházak Éjszakája Zalakaroson

A fürdővárosban pénteken és szombaton várják a kikapcsolódni vágyókat.


A környezettudatosság fontosságára figyelmeztetnek

„Klímakirakós” címmel családi programot tart az egyetemi központ Nagykanizsán a Csónakázó-tónál.


2024. április 28., Vasárnap

Háromnapos motoros rendezvény Zalakaroson

A Kis-Balatont is megkerülték.


2024. április 26., Péntek

Programok a hétvégére

Nézzük, milyen programkínálatból válogathatunk a hétvégén!


2024. április 22., Hétfő

Ma van a Föld napja

A Föld napja kezdeményezés minden év áprilisában felhívja a figyelmünket a Föld természeti környezetének megóvására.


2024. április 04., Csütörtök

Programok a hétvégére

Nincs programja a hétvégére? Mutatunk párat.


2024. április 01., Hétfő

Szabad-e locsolni?

A locsolkodás, a locsolás, majd a piros tojás átadása után lakomával zárult és zárul napjainkban is.


2024. március 30., Szombat

Családi programok a Zalakarosi Fürdőn

Számos gyerekprogrammal készültek a tavaszi szünet idejére.

+