# Felmérés


2023. március 04.

Bútorvásárlás: az ár és a kényelem számít a leginkább

Leggyakrabban az elhasználódott darabokat cserélik le a magyarok.


2023. január 10.

Ingatlant és gépjárművet biztosítanak leginkább a magyarok egy felmérés szerint

A magyarok kétharmadának van valamilyen típusú biztosítása.


2023. január 05.

A családok négyötöde próbál takarékosan bánni az energiával

A magyar családok 60%-ának nőttek a lakásfenntartási költségei a rezsicsökkentés szabályainak módosítása óta.


2023. január 01.

Több mint 500 famatuzsálemet regisztráltak Nyugat-Zalában

A fafajösszetételükre jellemző a kocsányos tölgy, cser és vadkörte alkotta elegy.


2022. december 20.

Tévé és játékkonzol az idei szezon slágerei

A tévéeladásokat az alsó és a felső kategória pörgeti a legjobban, és a válság ellenére is jól fogynak az új generációs játékkonzolok.


2022. november 21.

Elfogyhat az ivóvíz a magyar fiatalok szerint

A vízhiány napi szintű következményei közül a legfájdalmasabbnak az élelmiszerek árának emelkedését tartják.


2022. november 11.

Közeledik a Black Friday

Sokan kivárják az akciós időszakot a szükséges elektronikai eszközök megvásárlásával, és jellemző, hogy a karácsonyi ajándékokat is ilyenkor próbálják alacsonyabb áron beszerezni a vásárlók.


2022. november 08.

Tízből kilenc magyar hetente egyszer használ készpénzmentes fizetést

Az elektronikus fizetési megoldásokat használók 87 százaléka hetente, 35 százalékuk naponta legalább egyszer használ készpénzmentes fizetési megoldásokat.


2022. október 09.

Negyedével csökkent az élelmiszerpazarlásunk

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente.


2022. szeptember 18.

Idén a tavalyinál sokkal több magyar nyaralt Horvátországban

A magyarok körében továbbra is kifejezetten népszerű nyaralási célpont Horvátország, idén ismét sokan választották úti céljuknak.


2022. június 09.

Pályakezdők: melyek az idei legfontosabb munkaerőpiaci igényeik?

A magyar pályakezdők bérigénye átlagosan nettó 322 000 forint, 29 százalékkal nőt a tavalyi évhez képest.


2022. május 29.

Többen tartanak külföldre nyaralni, mint tavaly

A válaszadók 32 százaléka azért mond nemet a nyaralásra, mert az arra szánt megtakarítását másra költené.


2022. május 10.

Júniusig fészkelő baglyokat keres az ország

A madarat nem is kell látni, elég, ha halljuk.


2022. április 06.

Úgy költöttünk az szja-visszatérítés után, mintha nem lenne holnap

Nagyot ment a hazai kiskereskedelem a kiterjesztett árstopok, a jövedelempótló intézkedések és az ukrajnai háború kitörésének időszakában.


2022. március 31.

Csokiforradalom jöhet a túró rudik piacán

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a túró rudi az az édesség, amit a legtöbb magyar ember ismer.


2022. március 22.

Minden harmadik cég bővítené a létszámot

A következő negyedévben a hazai munkáltatók 32 százaléka jelez előre bővülést jelenlegi munkaerő-állományában, miközben csökkentést 19 százalékuk tervez.


2022. március 20.

Hódtérkép: ide töltheted fel az észleléseidet

A lakosság hódokkal kapcsolatos megfigyeléseit online felületen gyűjtik össze.


2022. március 12.

A fiatalok szeretik Magyarországot

A nemzeti ünnepek kapcsán megkérdezett fiatalok több mint fele válaszolta, hogy érdeklik a március 15-ei megemlékezések, többségük részt vett és részt vesz iskolán kívül szervezett megemlékezésen is.


2022. március 06.

Nehéz megfelelő szakembert találni

A megfelelő szakemberek felvétele a vállalkozások több mint harmadának jelent problémát, míg az euróárfolyam változása és a járványhelyzet miatt kialakult anyaghiány nagyjából ötödüket érinti.


2022. február 24.

Így eszünk fánkot mi

Változatlanul a szalagos fánkot szeretik a legtöbben.


2022. február 06.

Havonta több mint 3 ezer forintot költünk zöldségekre és gyümölcsökre

A magyarok 52 százaléka hajlandó többet fizetni az itthon termelt zöldségért vagy gyümölcsért, és a többség szerint ezeknek jobb az íze.


2022. január 17.

A szalonna is növény az amerikai gyerekek szerint

Egy új kutatás elképesztő eredménnyel zárult: az amerikai gyerekeknek fogalma sincs, honnan jön a szalonna, a krumpli.


2021. december 07.

Így készülnek a magyarok a karácsonyra

Fenyőválasztás, ételek, csomagolási trendek karácsonykor: a vásárlói szokásokról az IKEA megbízásából az IPSOS piackutató cég készített felmérést.


2021. december 03.

Magyarország a csokimikulás-gyártás egyik fellegvára

Közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással, az üreges formacsokoládét gyártók közül pedig a legnagyobb a Nestlé.


2021. november 21.

Ki mit tud az étrend-kiegészítőkről?

A lakosság étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos ismereteinek, szokásainak megismerése érdekében tavaly decemberben indított online kérdőívet a Nébih.


2021. október 16.

Sonkás, magyaros, négysajtos – ezek a kanizsaiak kedvenc pizzái

2018 után itt van újfent Magyarország pizzatérképe.


2021. október 17.

Ön mennyit pazarol?

A Nébih ismét elkészíti a magyar háztartások élelmiszerhulladék-körképét.


2021. szeptember 29.

Ma van a kávé világnapja

A világon a skandinávok isszák a legtöbb kávét, a magyarok negyedannyit fogyasztanak.


2021. szeptember 16.

Digitális oktatásra készülnek, bevásárolnának a magyar családok

Azzal kapcsolatban, hogy használt vagy új eszközt szereznének-e be, már megoszlott a válaszadók elképzelése.


2021. augusztus 15.

Mit sütsz kis szűcs?

Mutatjuk a magyarok top 10 grillételeit.


2021. augusztus 11.

Sokan még a szabadságuk alatt is dolgoznak

Vannak akik azért várják a vakációt, hogy végre utolérjék magukat.


2021. július 29.

Szabályozzák a barnamedve-állományt Romániában

Romániában az elmúlt években túlszaporodott a medveállomány, miután 2016-ban betiltották a medvevadászatot.


2021. július 05.

Rugalmas munkára vágynak az irodisták

Leginkább a menedzserek és a vezetők igénylik ezek lehetőségét, így a cégeknek is alkalmazkodniuk kell.


2021. június 18.

A magyarok jó kapcsolatot ápolnak az apjukkal

Egy a közelmúltban végzett felmérés szerint a nők és a férfiak is ugyanolyan jó kapcsolatot ápolnak az apjukkal: a nők 64, a férfiak 61 százaléka naponta vagy majdnem minden nap beszél vele.


2021. június 14.

Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járványhelyzet

Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna.


2021. június 14.

Ezek a diplomások kilátásai

Gyorsan helyezkednek el és jól keresnek a frissen végzett informatikusok, értékes a műszaki és a gazdasági diploma, megtérül a mesterképzés.


2021. június 13.

Kitartóak és jól kezelik a változásokat a magyarok

Az OTP Bank egy kutatásban mérte fel, vajon mi segíti, vagy éppen hátráltatja a magyarok kitartását.


2021. június 01.

Magyarországon népszerűek a felhőszolgáltatások az okostelefont használók körében

A felmérésben megkérdezettek 61 százaléka már a felhőn keresztül végez biztonsági mentést az okostelefonján található fájlokról.


2021. május 26.

Egyre népszerűbbek a nemzeti parkok

Több mint 1 millióan látogattak tavaly valamelyik nemzeti parkba, ami segített túllendülni a járványhelyzet okozta társadalmi bezártságon.


2021. május 16.

Nőtt a fiatalok megtakarítási hajlandósága egy felmérés szerint

Az elemzésből kiderül az is, hogy egyre többen tervezik tudatosan a kiadásaikat.


2021. május 17.

Ezeket az oldalakat nézik munka közben a dolgozók

A 15 év feletti magyar lakosok 74,11 százaléka internetezik, az internethasználatban az egyes korosztályok között komoly különbség mutatkozik.


2021. május 11.

A legnépszerűbb sportokkal hagytak fel a magyarok

A koronavírus-járvány nemcsak Európa gazdaságára, hanem a sportra is kedvezőtlen hatást gyakorolt.


2021. április 30.

Bensőséges a magyarok kapcsolata az édesanyjukkal

Egy felmérés szerint a magyarok túlnyomó többsége minden nap, vagy majdnem minden nap beszél az anyukájával.


2021. április 24.

Április végéig még elérhető a nagy karantén kérdőív

Változott-e a pandémia hatására az életmódunk, valamint az élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásaink?


2021. április 21.

Harmadunk vásárolt már influenszer ajánlására

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak- derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből.


2021. március 30.

A Nébih újra felméri az élelmiszervásárlási szokásokat

A kérdőív kitöltése nagyjából 15 percet vesz igénybe, a felmérésben részt vevőknek anonimitást biztosítanak.


2021. március 22.

Szabálykövetőbbek lettek a magyar autósok

A K&H felmérésében résztvevők megítélése alapján figyelmesebbek lettek az autósok a hazai utakon és előzékenyebbek a gyalogátkelőhelyeken.


2021. március 18.

Visszaesett a hazai termékek aránya

A Nébih ismét felmérte a magyar élelmiszerek arányát a kiskereskedelmi láncok kínálatában.


2021. március 16.

Lakott területen fészkelő erdei fülesbagoly-felmérést indít az MME

A szervezet a lakosság segítségét, közreműködését kéri.


2021. március 17.

Csak saját autóval

Utazás korona után: a magyarok 86 százaléka csak saját autóval indulna el.


2021. március 05.

Nem lassult a költekezési kedv

Az idén januárban nominálisan csaknem 940 milliárd forintot költött el a lakosság a kiskereskedelmi üzletekben, hasonlóan az egy évvel korábbi értékhez.


2021. február 26.

Az 55 év felettiek kezében az e-kereskedelem jövője?

Jelenleg az 55 év felettiek jelentik az e-kereskedelem legdinamikusabban növekvő vásárlói bázisát.


2021. február 19.

Egy felmérés szerint a gyerekesek közel kétharmada igénybe venné a felújítási támogatást

Az első öt helyen szereplő célok: a belső terek megújítása, a nyílászárók, a fürdőszoba, a fűtési rendszer felújítása, illetve cseréje, valamint az épület szigetelése.


2021. február 20.

Az elhízás több áldozatot szed Angliában és Skóciában, mint a dohányzás

A tanulmányban átlagosan 50 éves Angliában vagy Skóciában élő felnőttek egészségügyi felméréseit elemezték.


2021. február 15.

Feltérképezik a vadelütésekkel kapcsolatos hazai helyzetet

Évente több mint 400 millió gerinces állat pusztul el az utakon világszerte.


2021. február 03.

Nem tudjuk, mit vettünk

Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány - derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.


2021. január 22.

A magyar az egyik legcsaládcentrikusabb nemzet

Európai összehasonlításban a magyar emberek számára a legfontosabb a család – hangzott el a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért, valamint a Századvég Politikai Iskola Alapítvány online konferenciáján.


2020. december 05.

Idén is milliárdokat költenek a vásárlók játékokra karácsonykor

A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az 50 milliárd forintot, melynek fele, 25-27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik.


2020. november 19.

Sokszor a szülők teszik ki gyermekeiket az online bántalmazás veszélyének

Az SOS Gyermekfalvak felmérésében megkérdezett szülők tizede tett már ki hiányos öltözetű vagy meztelen képet gyermekéről az internetre.


2020. november 18.

Változnak a munkahelyválasztás szempontjai a fiatalok körében

Az alapbér mértéke áll az első helyen, és új szempontként jelent meg a munkahely biztonsága, a továbbtanulás támogatása.


2020. november 13.

A népszámlálási kérdőívek tesztelésére hív a KSH

A tesztelési kérdőívet átlagosan 30 perc alatt lehet kitölteni.


2020. október 21.

A fogyasztók többsége elutasítja a kettős minőséget

A Nébih tavalyi vizsgálatán 51 termékpárból 27-nél talált érzékszervi eltérést, de a korábbi vizsgálatok is jelentős arányban észleltek különbséget a termékpárok között. 


2020. október 06.

Tokió 2020 - A japánok több mint fele kevesebb nézőt akar az olimpián

A 2021-re halasztott, de elnevezését - Tokió 2020 - megőrző nyári olimpiát július 23. és augusztus 8. között rendezik meg.


2020. október 01.

Az építőipari cégek szakemberhiánnyal és a megrendelések elmaradásával küzdenek

Az ÉVOSZ felmérése szerint a megkérdezett 400 építőipari kivitelező, tervező vállalkozás árbevétele csökkent az első fél évben az előző hat hónaphoz képest.


2020. szeptember 29.

Ma van az élelmiszer-pazarlás elleni világnap

Az ENSZ kezdeményezésére idén először szerveztek meg a világnapot, amelyen a tudatos fogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.


2020. szeptember 28.

Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik

A fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről.


2020. szeptember 25.

Felekezetközi kutatás a fiatalokért

Hiánypótló felmérést indított el a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsának Ifjúsági Bizottsága.


2020. szeptember 20.

A déli part nyerte az idei szezont

Itt vannak 2020 toplistás kiránduló- és vendégcsalogató helyei.


2020. szeptember 19.

Nyáron bepótolta idei lemaradását a hazai használtautó-piac

Több mint 511 ezer használt autó cserélt tulajdonost Magyarországon az idei első nyolc hónapban.


2020. szeptember 08.

A jövő évi adatgyűjtés hatékonyságát segíti a próbanépszámlálás

A részvevő háztartások egytizede töltötte ki interneten a kérdőívet.


2020. szeptember 06.

Többet ettek a gyerekek a karantén alatt

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége készített felmérést, amiből az derült ki, hogy többet ettek a gyerekek a távoktatás alatt.


2020. augusztus 31.

Próbanépszámlálás kezdődik

A Nagykanizsát, Sormást és Magyarszerdahelyet is érintő felmérés a jövő évi népszámlálás szakmai előkészítését szolgálja.


2020. augusztus 22.

Otthonról, rugalmasan dolgoznának

Mintegy 100 ezer kismama vállalna munkát, ha a munkavégzés feltételei számukra megfelelőek lennének.


2020. július 16.

Karanténban is divatosan?

A magyarok többsége vásárolt divatterméket online a karantén alatt, a legkeresettebbek a pizsamák és hálóruhák voltak.


2020. július 06.

Sokan a járvány alatt sem változtattak rutinjukon

Felmérték a plázázó magyarok vásárlási szokásait.


+