Érdekes - 2021. július 11., Vasárnap
#sör #foci #labdarúgás #Eb #Európa-bajnokság

Rendesen meglendítette a söreladást a foci-Eb

Rendesen meglendítette a söreladást a foci-Eb

Illusztráció (A kép forrása: Pexels)

Tíz százalék feletti növekedést tapasztalt több üzletlánc is az Európa-bajnokság alatt a sörök, üdítők és rágcsálnivalók eladásában – derült ki a VG körképéből.

A labdarúgó-Európa-bajnokság alatt – az előző évhez képest – két számjegyű növekedést tapasztalt a sör-, üdítő- és csipszeladásokban az Auchan, de a sporteseményhez kapcsolódóan kiemelt volt a kereslet a söröskorsók, mezek, labdák iránt is – közölte a VG-vel az áruházlánc. Az Aldinál is arról számoltak be, hogy június közepétől jelentősen megnőtt a sör és az üdítő forgalma, ez egyrészt a hirtelen beköszöntött nyári kánikulának, másrészt vélhetően az Eb-nek köszönhető. A diszkontlánc időszakos non-food kínálatában szurkolói mezeket is árusított, ezek szintén rendkívül keresettek voltak az elmúlt hetekben.

A szilveszteri időszakot és a nagy labdarúgósport-eseményeket leszámítva, a sós snackek értékesítése az év egészében nem mutat nagy kilengést a SPAR-nál. Ehhez az átlaghoz képest Maczelka Márk, az áruházlánc kommunikációs vezetője is arról számolt be a VG-nek, hogy az Európa-bajnokság időszaka két számjegyű növekedést hozott. A sör esetében a május–június alapján nagyon vegyes a kép a hőmérséklet-változások miatt. Felidézte, hogy tavaly a május volt nagyon meleg, a június pedig csapadékos. Ez az idén megfordult, így a nyári szezontól függő könnyű italkategóriák értékben és volumenben is bővülnek. Érdekesség, hogy

a megváltozott vásárlói magatartás miatt az ásványvíz volt az elmúlt év egyik legnagyobb vesztese a SPAR tapasztalatai szerint, ehhez képest az idén a kedvezőtlen májusi időjárás ellenére is felfutott a forgalom, és már megközelíti a 2019-es szintet.

Maczelka Márk megállapította: a szénsavas üdítők piacán jelentős eltérést nem látni a bázisidőszakhoz képest, a söreladás viszont értékben és volumenben is túlszárnyalta az FMCG-piac fejlődését és az infláció szintjét.

Mind az alkoholos, mind pedig az alkoholmentes italkategóriákban megnövekedett a forgalom, ami elsősorban a labdarúgó-Európa-bajnokságnak tudható be

– hangsúlyozta a VG-nek Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője. Ennél a láncnál is hasonló változást azonosítottak az egyes szegmensekben, mint a versenytársak: 10 százalék feletti növekedést a sör és az üdítők esetében, és azt, hogy az elmúlt hetek forrósága az ásványvízeladásokat is felpörgette. A diszkontláncnál elmondták, hogy üzleteikben a magyar válogatott szurkolóruháit is meg lehetett vásárolni, és ebben a termékkörben is kiemelkedő volt az érdeklődés. A Lidl széles választékkal és jó ár-érték arányú termékekkel készült az Eb ideje alatt, különböző nassolnivalókat, üdítőket és italokat kínált a szurkoláshoz.

Ha a tavaszi hónapokat vetjük össze a nyáriakkal, akkor azt tapasztaljuk, hogy jelentős a szezonalitás hatása a Balaton-parti boltjainkban

– jelezték a VG-nek a Tescónál, a labdarúgó-Eb közvetlen hatásain túlmutató trendeket. Kifejtették, hogy minél közelebb van egy bolt a vízparthoz, annál jobban érezhető a szezonalitás. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az időjárás is hatással van a forgalomra, rosszabb időben az emberek érezhetően kevesebbet vásárolnak. Megerősítették, hogy a szezonhoz kapcsolódó szinte összes szükséges kelléket, eszközt elérhetik a vásárlók, megtalálhatók a választékban kertészeti eszközök, kültéri bútorok, grillezéshez szükséges termékek, kültéri és vízi játékok és természetesen a szurkolói relikviák, kellékek is, s amint az időjárás igazán nyáriasra fordul, mind népszerűek.

Szerényebb a bővülés a vártnál

A következő hónapokban a kiskereskedelmi forgalom további növekedésére számítanak az elemzők a májusi 5,8 százalékos bővülés után. Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint azonban csalódást keltő a friss adat, ugyanis az az alacsony bázis következménye. Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője szerint is elmaradt a növekedés a várakozásoktól. A háztartások feltehetően a vásárlások helyett a megnyíló szabadidős tevékenységek felé fordultak.

Még érdekes lehet ...


2024. június 14., Péntek

Jákob Zoltán motivációs előadást tartott Nagykanizsán

A magyar üzletember, milliárdos a Nagykanizsai Szakmai Vizsgaközpont meghívására érkezett a városba.


2024. június 13., Csütörtök

Ma van a magyar feltalálók napja

Kitüntetett szerepet kapott a magyar Nobel-díjasok tisztelete.


2024. június 12., Szerda

Több mint tízezer indulóra számítanak a Balaton-átúszás szervezői

Jelen állás szerint 39 ország több mint 300 külföldi úszója is tempózik majd a Balatonban július 20-án.


2024. május 22., Szerda

Hősök Napja a Zalakarosi Fürdőn

Újabb izgalmakban bővelkedő program a fürdővárosban.


2024. május 21., Kedd

Családi nap Letenyén

A Letenyei Polgári Egylet május 25-én 14 órától várja az érdeklődőket a sportpályán.


2024. május 16., Csütörtök

Programok a hétvégére

Nincs programja a hosszú hétvégére? Mutatunk párat.


2024. május 10., Péntek

Kávéházak Éjszakája Zalakaroson

A fürdővárosban pénteken és szombaton várják a kikapcsolódni vágyókat.


A környezettudatosság fontosságára figyelmeztetnek

„Klímakirakós” címmel családi programot tart az egyetemi központ Nagykanizsán a Csónakázó-tónál.


2024. április 28., Vasárnap

Háromnapos motoros rendezvény Zalakaroson

A Kis-Balatont is megkerülték.


2024. április 26., Péntek

Programok a hétvégére

Nézzük, milyen programkínálatból válogathatunk a hétvégén!


2024. április 22., Hétfő

Ma van a Föld napja

A Föld napja kezdeményezés minden év áprilisában felhívja a figyelmünket a Föld természeti környezetének megóvására.

+