Magyarország eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tavaly kezdődött és 2025-ig tart (Fotó: archív, MTI/Varga György)
Szerdán az M7-es autópályán három helyszínen - a Kőröshegyi völgyhíd, Balatonlelle és Becsehely térségében - a terelések kiépítésével elindultak az idei szintrehozási munkálatok. Ezen a héten az M7-esen a tönkrement burkolat cseréjének előkészítő munkái is megkezdődnek - tájékoztatta az MTI-t a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A szakemberek a következő héten az M3-ason is megkezdik a szintrehozást, az idei felújítások legnagyobb része ezt a sztrádát érinti. Az M1-es autópályán a húsvéti nagyobb forgalom miatt az ünnep után kezdik el a munkát.
Az M7-esen - a tavalyi évhez hasonlóan - a vakáció ideje alatt a Budapest és Balaton közötti szakaszon idén is szüneteltetik a munkát. Az MKIF idén is kilenc gyorsforgalmi úton - M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8 - végez felújításokat.
Magyarország eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tavaly kezdődött és 2025-ig tart, ami 538 kilométert, az MKIF által üzemeltetett, fenntartott pálya 43 százalékát érinti. Tavaly 3,6 millió négyzetméteren cserélték ki a régi, tönkrement burkolatot, amihez félmillió tonna aszfaltot használtak fel. Ezzel a teljes főpálya 19 százaléka újult meg az elmúlt évben, közöttük 106 híd és felüljáró. Idén várhatóan a főpálya újabb ötöde kap új burkolatot, emellett 110 hidat és felüljárót is felújítanak.
Tavaly augusztusban elkezdődött a pihenőhelyek felújítása is, kicserélik az épületek gépészetét, a belső burkolatokat, a szanitereket, az ajtókat, a tetőket, megújulnak a külső homlokzatok is, emellett a megállókban új bútorokat helyeznek ki.
Idén néhány csomópontban is szükség lesz a burkolatok cseréjére. Emiatt az idei munkálatok végéig, várhatóan novemberig, több csomópontban is lehetnek zárások, terelések - hívta fel a figyelmet az MKIF.
Idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját a borsfai Kisvuk Óvoda.
Indul a Versenyképes Járások Program.
Lépésről-lépésre haladva modernizálták az épületet.
A programot egy régi lakodalmakat bemutató kiállítás is színesítette a kultúrházban.
Az önkormányzati ciklus alatt közel 200 millió forint támogatás érkezett a településre.
A „miseút” a település két részét köti össze, az egyik falurészből ezen a járdán át közelítik meg a helyiek a templomot.
Jelentősen javítja a közlekedési feltételeket az újonnan elkészült járda.
A beruházásösztönzési stratégia fókuszában a délnyugati térség.
Több mint 100 millió forintot fordított a miháldi önkormányzat a külterületi utak állagmegóvására, felújítására.
Lassan húsz éve, hogy életre hívták az akkor még borfesztivált Tótszentmártonban.