Illusztráció (A kép forrása: Unsplash)
Egy 2021 augusztusában végzett kutatás számos érdekes eredményt hozott. Többek között arra is fény derült, hogy Magyarország 54%-a vásárol online élelmiszert, ezáltal megelőzve a Kifli.hu felmérésében Csehország, Németország és Ausztria lakosait.
Sztereotípia 1: A nagyvárosi ember vásárol a legtöbbet online
Tévedés! A Kifli.hu által megbízott ügynökség kutatása szerint a 2000 lakosnál kisebb településeken élők vásárolnak legtöbbet élelmiszert online, 59%-ukról elmondható ez. És hogy kik állnak a sor végén? A közepes-nagy (azaz 10-25 ezer) lakosú városokban élők.
Sztereotípia 2: A Covid miatt veszélyeztetettek vigyáznak magukra leginkább
A legnagyobb növekedést az online vásárlásban a fiatalok aktivitásának tudható be. Tavaly a magyarok 23%-kal gyakrabban szerezték be a szükséges termékeket ilyen módon, mint korábban. (Egy részadat, hogy 62%-unknál ez egyáltalán nem jelentett növekedést, korábban is hasonlóan sűrűn shoppingoltunk online.)
Ugyanakkor meglepő, hogy a pandémia célkeresztjében lévő, 65 év feletti korosztály az, amelyik mégis a legkevesebbet fejlődött ezen a téren, holott a hétköznapi bevásárlással járó kockázat jelentősen érintette őket (beleértve a tömegközlekedést, a zsúfolt üzleteket és az általános fertőzési szituációkat). Mégis ők vásároltak a legkevesebbet online. Mi lehet ennek az oka? A válasz nem tisztázott, de vélhetően az is közre játszhat, hogy költésükkel a közeli, lokális boltokat szerették volna támogatni, vagy egész egyszerűen a szeretteik vásároltak be helyettük - akár online.
Online vásárlás életkor alapján Magyarországon
Sztereotípia 3 : A magyarok kevésbé vásárolnak online
Csehország, Németország, Ausztria és Magyarország viszonylatában hazánk van az élen. Csehországban a lakosság 43%-a vásárol élelmiszert legalább néhány alkalommal az interneten, szemben Ausztria 39%-ával, Németország 42%-ával és Magyarország 54%-ával. Az élelmiszerek online vásárlásának legnagyobb rajongóiként a magyarok ráadásul 74%-a pozitívan érzi magát ebben a közegben, a következő a csehek (46%), majd a németek (37%), és az osztrákok (36%-a szereti online intézni a bevásárlást).
Mi társul az online élelmiszer -vásárláshoz?
A Kifli.hu ügyvezető igazgatója, Klekner Péter a következőket mondta: „Az e-kereskedelem növekedése arról fog szólni, hogy többet kínáljunk, gyorsabban és még jobban szállítsunk – mindezt a fenntarthatóság számunkra elérhető legmagasabb szintjén.”
A kvantitatív kutatás CAWI kérdőív formában valósult meg a magyar online lakosság reprezentatív mintája alapján 1025 fő részvételével. Az adatgyűjtés 2021.08.13-16 között történt. A kutatást a Behavio Labs ügynökség valósította meg.
(Forrás: Store Insider)
Az ország legrégebbi környezetszépítő versenyére ebben az évben is öt kategóriában várják a nevezéseket.
Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező az árak alakulásában.
Közel két órán át tartó munkával a gyermekek 45 zsáknyi kommunális szemetet szedtek össze.
A további dinamikus fejlődés a cél a vármegyében.
A jelöltek és jelölőszervezetek mindhárom választástípus esetében megkezdhetik az ajánlások gyűjtését.
Alig több mint két hét múlva, május 3-án, pénteken részlegesen megnyitja kültéri strandját a Zalakarosi Fürdő.
Számítások szerint a rendszerre fordított 1 forint mintegy 33 forint éves termelési értéket óv meg.
Visszaesik a hőmérséklet a héten.
A vállalkozóvá válást elősegítő programra 2024. május 3-ig lehet jelentkezni.
A vakációs turnusokba iskolák pályázhatnak 1-7. évfolyamos tanulókkal április 24-én 14.00 óráig, az etaborplusz.hu weboldalon.
A névjegyzéki adatok alapján mintegy 228 ezer ember voksolhat a vármegyében 2024. június 9-én.